کد خبر: ۸۴۳۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
معاون سازمان برنامه اعلام کرد

بدهی دولت به نظام بانکی و سازمان‌ها ۱۱۴۴ هزار میلیارد تومان/ بدهی شرکت‌های دولتی ۱۸۹۴ هزار میلیارد / بدهی دولت به صندوق توسعه ملی ۷۴ میلیارد دلار

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه برنامه‌های مفصلی برای حل مشکل بدهی‌های دولت از طریق دارایی‌های موجود از جمله طرح مولدسازی وجود دارد.
بدهی دولت به نظام بانکی و سازمان‌ها ۱۱۴۴ هزار میلیارد تومان/ بدهی شرکت‌های دولتی ۱۸۹۴ هزار میلیارد / بدهی دولت به صندوق توسعه ملی ۷۴ میلیارد دلار
آفتاب‌‌نیوز :

رحیم ممبینی در گفتگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: مجموع بدهی دولت به نظام بانکی و همچنین سازمان‌ها حدود ۱۱۴۴ هزار میلیارد تومان و بدهی شرکت‌های دولتی نیز حدود ۱۸۹۴ هزار میلیارد تومان است. همچنین بدهی دولت به صندوق توسعه ملی حدود ۷۴ میلیارد دلار است.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه موضوع پایداری بدهی‌های دولت را در دستور کار قرار داده‌ایم. البته زمانی که از مسئله پایداری بدهی‌های دولت صحبت می‌کنیم، دارایی‌ها نیز مطرح می‌شود که باید گفت دارایی‌های زیادی دولت دارد و برای حل مسئله و مشکل بدهی‌های خود باید روی آن برنامه‌ریزی کند.

ممبینی ادامه داد: یکی از دارایی‌های دولت مولدسازی است که می‌توان در این زمینه گفت، دارایی‌های دولت بسیار بیشتر از بدهی‌های اوست و تنها نیاز به برنامه ریزی دارد.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: نمی‌خواهم بیشتر از این، از این دارایی‌ها صحبت کنم و از آن‌ها نام ببرم، اما باید گفت حل مشکل بدهی‌های دولت به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی از این طریق امکان پذیر است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای حل مشکل ناترازی بانک‌ها و زیر مجموعه آن‌ها چه باید کرد و آیا باید بانک‌های نا تراز منحل (ادغام) شوند یا خیر، اعلام کرد: در برنامه هفتم توسعه بسته‌ای به نام اصلاح نظام بانکی داریم که در آنجا تکالیف دستگاه‌های متولی به ویژه بانک مرکزی در این زمینه مشخص شده است، اما درباره اینکه چه اتفاقی باید رخ دهد و چه سرنوشتی برای بانک‌های ناتراز باید متصور شد صحبتی نمی‌کنم، چرا که در حیطه اختیارات بانک مرکزی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین