کد خبر: ۸۴۳۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
افزایش یارانه به شرط خرید در طرح کالابرگ

توضیح وزیر کار درباره افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه ۳ دهک اول از امروز

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ۱۳خرداد‌ماه و به‌منظور حمایت از خانوار‌های کم‌درآمد اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰درصد مبلغ یارانه، ۲۰درصد افزایش می‌یابد.
توضیح وزیر کار درباره افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه ۳ دهک اول از امروز
آفتاب‌‌نیوز :

سیدصولت مرتضوی، وزیرکار در نشست ویدئوکنفرانس با مدیران‌کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور که مدیران‌کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز حضور داشتند، با تشریح اهداف اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک اظهار داشت: اجرای طرح ملّی کالابرگ الکترونیک مصوبه مجلس شورای اسلامی و در راستای سیاست‌های عدالت‌بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: از سال گذشته و با تکمیل سامانه شبکه ملّی اعتبار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک آغاز و در اسفندماه ۱۴۰۱ نیز به صورت سراسری به مرحله اجرا درآمد. به دنبال تأکیدات ریاست محترم جمهوری و به منظور تأمین سبد تغذیه خانوار‌های کم‌درآمد، تأمین منابع مالی افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه کالابرگ در دستور کار دولت قرار گرفت.

وزیر رفاه اجتماعی با بیان این‌که اجرای سراسری و فراگیر طرح کالابرگ الکترونیکی به مهار تورّم و ثبات بازار کمک می‌کند، اظهار داشت: اجرای اثربخش این طرح نیازمند همراهی و هماهنگی گسترده در تمامی استان‌های کشور است.

مرتضوی تأکید کرد: در مرحله نخست و به منظور حمایت از خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه از ۱۳ خردادماه برای آنان اعمال می‌شود و می‌توانند به شرط استفاده بیش از ۷۰ درصدی از سبد ۱۱ قلم کالای طرح کالابرگ مشمول این افزایش شوند. دولت در ادامه برای کل خانوار‌های دهک‌های اول تا سوم این افزایش را اعمال می‌کند و تلاش دارد برای سایر دهک‌ها نیز این طرح را عملیاتی کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اطلاع‌رسانی متمرکز و گسترده به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای برخورداری از این طرح و افزایش اعتبار یارانه تأکید کرد و افزود: دولت برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تنظیم بازار، رشد تولید و مهار تورّم داشته و اجرای طرح کالابرگ در همین راستا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین