کد خبر: ۸۴۳۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷

ترکیب جادویی برای کمک به کاهش وزن و کنترل قند خون

«عصاره لوبیای سفید» به عنوان یک مکمل کاهش وزن در بازار مانع جذب نشاسته در غذا‌های کربوهیدرات‌دار می‌شود.
ترکیب جادویی برای کمک به کاهش وزن و کنترل قند خون
آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما نیز تا کنون به دنبال ترکیبی جادویی از مواد مغذی و ترکیبات زیست فعالی بوده اید که بتوانند در نهایت به شما کمک کنند تا به وزن مورد علاقه خود برسید، باید بگوییم شاید جواب شما در «عصاره لوبیای سفید» باشد.

«عصاره لوبیای سفید» یا «عصاره لوبیای معمولی» از لوبیای سفید گرفته می‌شود؛ حبوباتی که بومی آمریکای مرکزی و جنوبی محسوب می‌شوند.

«عصاره لوبیای سفید» به عنوان یک مکمل کاهش وزن در بازار مانع جذب نشاسته در غذا‌های کربوهیدرات‌دار می‌شود. این ماده فعالیت «آلفا آمیلاز» که بدن برای تجزیه کربوهیدرات‌ها بدان نیاز دارد را متوقف می‌کند. متوقف کردن این آنزیم بدان معنا است که از تجزیه و جذب نشاسته در غذا جلوگیری می‌شود.

فواید عصاره لوبیای سفید برای سلامتی

عصاره لوبیای سفید طبق آن چه که گفته شده، شماری از فواید را برای سلامتی بدن، از جمله کاهش وزن، کنترل اشتها و کاهش چربی شکم را به همراه می‌آورد. اگرچه برخی تحقیقات امیدوار کننده نشان می‌دهند که عصاره لوبیای سفید می‌تواند به کنترل وزن کمک کند؛ اما باید گفت برای اثبات این مسئله به تحقیقات بیشتری نیاز است. در این بخش می‌خواهیم به آن چه که شما نیاز دارید تا در خصوص فواید عصاره لوبیای سفید بدانید، اشاره کنیم.

کنترل وزن

طبق اعلام «دفتر مکمل‌های غذایی» در موسسه ملی سلامت آمریکا (NIH) شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند عصاره لوبیای سفید ممکن است به کاهش وزن و کاهش چربی بدن کمک کند.

در یک مقاله مروری که در سال ۲۰۲۰ در مجله علمی «Nutrients» به چاپ رسید، شواهد این مسئله که آیا عصاره لوبیای سفید می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، بررسی شد.

مقاله مروری، مقاله‌ای است که به مرور پیشینه علمی یک موضوع علمی می‌پردازد. نویسندگان در این مقاله در پایان نتیجه گرفتند مکمل‌های غذایی حاوی عصاره لوبیای سفید در دوره‌های ۳۰ تا ۹۰ روزه، می‌توانند مقداری در حدود ۵ پوند (معادل ۲.۲۶۸ کیلوگرم) وزن را کاهش دهند.

در یک آزمایش بالینی که نتایج آن در «مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه» (Journal of Food Sciences and Nutrition) منتشر شد، نشان از تاثیر عصاره لوبیا سفید در کاهش وزن افراد بود. در این پژوهش برای ۳۵ روز به شرکت کنندگان به میزان ۲ هزار و ۴۰۰ میلی گرم عصاره لوبیای سفید پیش از هر وعده غذایی داده شد. در پایان این تحقیقات مشخص شد افرادی که از مکمل‌های عصاره لوبیای سفید استفاده کرده بودند، به مانند آن چه در بالا ذکر شد، حدود ۵ پوند وزن کم کرده بودند.

کنترل قند خون

کربوهیدرات‌ها یک ماده مغذی اصلی هستند که در غذا‌هایی مانند غلات، میوه ها، سبزیجات و لوبیا یافت می‌شوند. در طول گوارش غذا، بدن ما کربوهیدرات‌ها را به گلوکز یا قند خون تجزیه می‌کند که به عنوان منبع اصلی انرژی برای تمام سلول‌های بدن عمل می‌کند.

برخی از اشکال کربوهیدرات‌ها سریعتر از بقیه تجزیه شده و باعث افزایش قند خون می‌شوند. این‌ها به عنوان غذا‌های با گلیسمی بالا شناخته می‌شوند. وقتی فردی غذا‌های کربوهیدرات دار را بیشتر از آن چه که بدن وی می‌تواند برای سوخت یا انرژی بعدی ذخیره کند، مصرف می‌کند؛ این کربوهیدرات به شکل چربی در بدن ذخیره می‌شود. حال «عصاره لوبیا سفید» می‌تواند مانع آنزیمی شود که کربوهیدرات‌ها را در طول گوارش به گلوکز تجزیه می‌کند.

در یک مقاله مروری که در سال ۲۰۱۱ انتشار یافت، مشخص شد مکمل‌های غذایی حاوی عصاره لوبیای سفید با کاهش جذب کربوهیدرات ها، بالارفتن قند خون را کاهش می‌دهند.

کاهش چربی شکم

«چربی شکم» که به نام «چربی احشایی» نیز شناخته می‌شود، نوعی چربی است که تمام اندام‌های حیاتی حفره شکم را احاطه می‌کند. تجمع چربی شکمی می‌تواند به بیماری‌های مزمنی نظیر دیابت نوع ۲، بیماری کبد و فشار خون بالا منجر شود.

اگر چه هنوز ثابت نشده است که آیا مکمل‌های حاوی عصاره لوبیای سبز در کاهش چربی دور شکم مفید هستند یا خیر، اما در یک پژوهش بالینی در سال ۲۰۲۰ محققان به کاهش قابل توجهی از چربی زیر پوست و دور کمر در طی ۳۵ روز پس از مصرف عصاره لوبیای سفید اشاره کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین