کد خبر: ۸۴۳۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

سعیدی: اینکه چقدر در پیاده کردن اسلام موفق عمل شده، مهم نیست/ در زمان پیامبر هم مشکلات بوده

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی‌ کل قوا گفت: نقش آمریکا در اغلب فتنه گری‌ها علیه کشورمان در سالهای پس از پیروزی انقلاب پررنگ بوده است.
سعیدی: اینکه چقدر در پیاده کردن اسلام موفق عمل شده، مهم نیست/ در زمان پیامبر هم مشکلات بوده
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام علی سعیدی، امروز (۱۳ خرداد) در همایش جهاد تبیین - ویژه روحانیون- که به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام (ره) در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به توطئه چینی دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب، گفت: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد قائله‌ها و فتنه‌های گاه و بی گاه دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب بودیم که نقش آمریکا در اغلب این فتنه گری‌ها پررنگ بوده است.

سعیدی با بیان اینکه مشکل ما با آمریکا بر سر مسائل ایدئولوژیکی است، گفت: مشکل ما با آمریکا و رژیم صهیونیستی فقط بر سر مسئله فلسطین نیست، کما اینکه اگر مسئله فلسطین هم حل شود، ما باز با آمریکایی‌ها چالش داریم، چون آن‌ها می‌خواهند ابرقدرت باشند و ما معتقدیم اسلام باید جهانی شود و این دو در تضاد هستند.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی‌کل قوا اشاره‌ای هم به حضور پررنگ ایران اسلامی در حل بحران‌ها و مشکلات کشور‌های مسلمان داشت و توضیح داد: برخی‌ها از فلسفه حضور ما در سوریه و یمن و آمریکای لاتین و دیگر نقاط بی اطلاع بوده و بر این حضور خرده می‌گیرند، در حالیکه برای گسترش اسلام و جهانی شدن این دین آسمانی نیاز به حضور مسلمانان در سراسر دنیا است.

وی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار امام (ره) در زنده کردن اسلام ناب محمدی (ص)، گفت: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی بعد از ۱۵ قرن اسلام واقعی را دوباره زنده کرد و به ما عزت داد.

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی دین در عرصه حکومت قرار دارد، گفت: اینکه چقدر در پیاده کردن اسلام واقعی موفق عمل شده، مهم نیست، مهم این است که در مسیر اسلام واقعی قرار داریم. حتی در زمان پیامبر اکرم (ص) هم مشکلاتی وجود داشته و هیچ موقع جامعه آرمانی مدنظر اسلام شکل نگرفته است.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در همه کشور‌ها وجود دارد، گفت: به عنوان مثال کشوری مثل ترکیه همین الان ۴۵۹ میلیارد دلار بدهی داشته و با تورم بین ۴۰ تا ۴۵ درصدی اداره می‌شود.

وی اشاره‌ای هم پای کار بودن دولت برای حل مشکلات داشت و گفت: لازم است دولت برای حل مشکلات موجود وزرای قوی‌تری انتخاب کرده تا بتوانند مشکلات موجود را بهتر و سریعتر حل کنند.

سعیدی در ادامه اشاره‌ای هم به سوال پرتکرار این روز‌های جامعه به ویژه جوانان داشت و گفت: این روز‌ها باب شده به هرکسی در هر حوزه‌ای از جمله حوزه حجاب ایراد گرفته می‌شود در پاسخ می‌گوید خداوند در قرآن فرموده "لا اکراه فی الدین" در حالیکه این آیه در باب پذیرش اصل دین نازل شده نه شریعت و همه مسلمانان موظف به رعایت الزامات دین که یکی از آن‌ها موضوع حجاب است، هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین