کد خبر: ۸۴۳۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
رئیس جمهور صربستان:

روزانه بیش از ۲۰۰ بار تهدید به مرگ می‌شوم

رئیس جمهور صربستان می‌گوید که روزانه بیش از ۲۰۰ مورد تهدید به مرگ دریافت می‌کند.
روزانه بیش از ۲۰۰ بار تهدید به مرگ می‌شوم
آفتاب‌‌نیوز :

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان با اشاره به دریافت روزانه بیش از ۲۰۰ مورد تهدید به مرگ، گفت که تحمل این تهدیدها، جزئی لاینفک از مسئولیت‌های ریاست جمهوری است.

به گزارش اسپوتنیک، ووچیچ در واکنش به تظاهرات دیروز (شنبه) اپوزیسیون صربستان و به‌دار آیختن آدمکی با شمایل وی، گفت: من رئیس جمهور هستم و وظیفه‌ام این است که با پیام‌های تهدید به مرگ دست و پنجه نرم کنم. نمی‌دانم که آیا این تهدید‌ها رسماً یا به طور محرمانه قابل پیگرد است، اما شخصاً روزانه بیش از ۲۰۰ تهدید به مرگ دریافت می‌کنم. وقتی ریئس جمهور باشید، یاد می‌گیرید که آن را تحمل کنید.

رئیس جمهور صربستان اضافه کرد که او «از این دروغ که شخصی از بیرون (از کشور) این آدمک را به تظاهرات آورده، خسته شده» و به باور وی، مسئولیتش به عنوان رئیس جمهور این است که با «چنین اقدامات کثیف و زننده‌ای کنار بیاید.»

اپوزیسیون صربستان دیروز پنجمین تظاهرات خود علیه ووچیچ را در بلگراد برگزار کرد. هرچند آمار رسمی درباره تعداد شرکت‌کنندگان در این تظاهرات وجود ندارد، اما رسانه‌های اپوزیسیون شمار افراد حاضر در آن را بیش از ۱۰ هزار نفر عنوان کرده‌اند.

بزرگ‌ترین تظاهرات حمایتی از ووچیچ و دولت وی، ۲۶ مه (۵ خرداد) با حضور ۲۰۰ هزار نفر در بلگراد برگزار شد. روز بعد، ووچیچ اعلام کرد که از سمتش به عنوان رهبر حزب حاکم ترقی‌خواه صربستان کناره‌گیری می‌کند. او میلوس ووچویچ، معاون نخست وزیر این کشور را به عنوان جانشین خود پیشنهاد کرد.

ووچیچ پیش‌تر در اوایل ماه مه، گفته بود که سرویس‌های ویژه یک کشور دوست از منطقه آسیا، به وی درباره احتمال وقوع یک انقلاب رنگی در این کشور هشدار داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین