کد خبر: ۸۴۴۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

خودرویی که ظاهراً پژو ۲۰۷ است / خریداران مراقب باشند

طرفداران پژو ۲۰۷ که قصد خرید این خودرو را دارند با حضور پژو ۲۰۷ با موتور TU ۳ در بازار باید مراقب باشند تا به اشتباه پژو ۲۰۷ با موتور TU ۳ را به جای پژو ۲۰۷ با موتور TU ۵ نخرند.
خودرویی که ظاهراً پژو ۲۰۷ است / خریداران مراقب باشند
آفتاب‌‌نیوز :

ایران خودرو مشغول برنامه ریزی است تا اولین سری از پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ را روانه بازار کند. مدیران این خودروساز منتظر هستند تا شورای رقابت قیمت با توجه به مستندات ارائه شده توسط ایران خودرو نسبت به قیمت گذاری این خودرو اقدام کند. موتور TU۳ پیش از این روی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۲۰۶ تیپ ۳ قرار می‌گرفت.

به گزارش اکوایران، ایران خودرو همزمان با نهایی شدن قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ آن را به بازار عرضه می‌کند. آبی‌های جاده مخصوص پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ را برای اولین بار در دور نخست فروش خودرو با مکانیزم بدون قرعه کشی در دسترس متقاضیان قرار دادند. این خودرو بدنه ۲۰۷ را دارد، اما از موتور TU۳ استفاده می‌کند که ایران خودرویی‌ها پیش از این روی پژو ۲۰۶ از آن استفاده می‌کردند. ایده تولید پژو ۲۰۷ با موتور پژو ۲۰۶ زمانی به ذهن مدیران ایران خودرو رسید که آن‌ها تصمیم گرفتند تا تولید پژو ۲۰۶ را متوقف کنند.

پژو ۲۰۶ زمانی که وارد خطوط تولید ایران خودرو شد در فاصله کوتاهی در ۶ تیپ مختلف توانست جایگاه خاصی در سبد محصولاتی آبی‌های جاده مخصوص پیدا کند. آن طور که ایران خودرویی‌ها برنامه ریزی کرده بودند تیپ یک تا چهار این خودرو با موتور TU۳ و حجم موتور ۱۴۰۰ سی سی و تیپ پنج و ۶ نیز با موتور TU۵ و حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی تولید شود.

البته بعد از چندی تولید تیپ یک و چهار متوقف شد و تیپ‌های دو، تیپ سه، تیپ پنج و تیپ ۶ در سبد محصولاتی ایران خودرو باقی مانند. تیپ سه نیز با توجه به ارتقای استاندارد‌های خودرویی از سبد محصولاتی خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص خط خورد.

تیپ ۶ این خودرو نیز با گیربکس اتوماتیک نیز چندی بعد خطوط تولید آبی‌های جاده مخصوص را ترک کرد تا ایران خودرویی‌ها تنها تیپ دو و تیپ پنج را تولید کنند.

با توجه به قیمت گذاری دستوری ایران خودرویی‌ها برای جلوگیری از تولید با زیان تصمیم گرفتند تولید پژو تیپ پنج را در سال ۹۹ متوقف کنند. اما از انجایی که همچنان بازار تشنه پژو ۲۰۶ تیپ دو بود نتوانستند آن را خط تولید خارج کنند؛ بنابراین تولید پژو ۲۰۶ را با سقف پانوراما (شیشه ای) را در دستور کار قرار دادند.

این خودرو با سقف جدید پژو ۲۰۶ تیپ سه نام گرفت و قیمت کارخانه‌ای آن به نسبت تیپ دو حدود ۴۰ میلیون تومان گران‌تر است. آبی‌های جاده مخصوص در دور جدید عرضه بعد از اعلام قیمت‌های جدید پژو ۲۰۶ تیپ سه با سقف پانوراما (شیشه ای) را با قیمت پایه (بدون احتساب مالیات و هزینه‌های جانبی) حول و حوش ۲۲۴ میلیون تومان بفروش می‌رسد. اما این اتفاق هم نتوانست زیان تولید پژو ۲۰۶ تیپ دو را جبران کند.

مدیران ایران خودرو در اسفند سال گذشته از برنامه خود برای توقف تولید پژو ۲۰۶ رونمای کردند، اما این مساله با واکنش منفی بازار روبرو شد. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص تا حدودی از برنامه خود برای حذف پژو ۲۰۶ از سبد محصولاتی خود عقب نشینی کرده و اعلام کردند تولید این محصول پرطرفدار همچنان در خطوط تولید ادامه خواهد داشت.

حال آبی‌های جاده مخصوص در جدیدترین ایده خود برای جلوگیری از زیان دهی پژو ۲۰۷ را به موتور پژو ۲۰۶ روانه بازار کنند. به نظر می‌رسد بعد از عرضه این خودرو به تدریج خروج پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز به صورت زیر پوستی و بعد از تحویل خودرو‌های پیش فروش شده عملیاتی شود.

پرطرفداران پژو ۲۰۷ که قصد خرید این خودرو را دارند با حضور پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ در بازار باید مراقب باشند تا به اشتباه پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ را به جای پژو ۲۰۷ با موتور TU۵ نخرند.

آبی‌های جاده مخصوص منتظرند تا شورای رقابت مستندات قیمتی پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ را بررسی و قیمت کارخانه‌ای آن را تعیین کند تا آبی‌های جاده مخصوص بتوانند این خودرو را برای متقاضیانی که آن را در دور اول فروش خودرو با ساز و کار نوبت دهی انتخاب کردند، فاکتور کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین