کد خبر: ۸۴۴۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

کره جنوبی کرسی شورای امنیت سازمان ملل را بدست آورد

کره جنوبی در انتخابات عضو غیردائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد کرسی برای مدت ۲ سال پیروز شد تا پایگاه خود را در بدنه این سازمان در برابر مسائل مرتبط به کره شمالی و سایر چالش‌های امنیتی جهان مستحکم کند.
کره جنوبی کرسی شورای امنیت سازمان ملل را بدست آورد
آفتاب‌‌نیوز :

کره جنوبی به عنوان تنها نامزد آسیایی کسب کرسی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای سال ۲۰۲۴- ۲۰۲۵ رای لازم برای عضو غیردائمی این شورا را در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک کسب کرد و پس از ۱۱ سال یعنی سال ۱۴-۲۰۱۳ بار دیگر بر کرسی نشست.

به گزارش یونهاپ، کره جنوبی با کسب ۱۸۰ رای از ۱۹۲ رای کشور‌های عضو سازمان ملل متحد در مجمع عمومی کرسی غیردائمی شورای امنیت را بدست آورد.

وزیرامورخارجه کره جنوبی با استقبال از این نتیجه وعده داد تلاش‌هایی در راستای مذاکرات پیرامون مسائل مرتبط با امنیت، صلح و زنان در کنار موضوع خطرات جدید از جمله امنیت سایبری و تغییرات اقلیمی صورت گیرد.

آن اون جو سخنگوی وزارت امورخارجه این کشور نیز در کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد: «ما به عنوان کشوری که در مسائل شبه جزیره کره به شکل مستقیم درگیر است، فعالانه در تلاش‌های شورای امنیت سازمان ملل مشارکت خواهیم کرد و تهدید‌های پیشرفت هسته‌ای کره شمالی را نشان خواهیم داد.»

وی در ادامه افزود کره جنوبی تعهدی محکم برای پیوستن به تلاش‌های سازمان ملل در راستای حفظ صلح و امنیت جهانی به عنوان کشوری که به توسعه اقتصادی و دموکراسی دست یافته دارد.

هوانگ جون کوک نماینده کره جنوبی در سازمان ملل نیز پس از رای گیری در مصاحبه با خبرنگاران از این پیروزی ابراز خوشنودی کرد و گفت از حمایت بسیاری کشور‌ها در انتخابات رضایت دارد.

این سومین بار است که کره جنوبی به عنوان یکی از ۱۰ عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شد. نخستین بار در سال ۱۹۹۶-۱۹۹۷ کره جنوبی عضو غیردائم این شورا بوده است.

شورای امنیت نیمی از اعضای غیردائمی خود را ۲ سال یکبار عوض می‌کند. برای بدست آوردن کرسی غیردائمی شورای امنیت لازم است دو سوم کشور‌ها از ۱۹۳ عضو در مجمع عمومی این سازمان رای مثبت دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین