کد خبر: ۸۴۴۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

خاصیت‌های تخم ریحان که نمی دانستید

خواص تخم ریحان برای بدن انسان بسیار زیاد است.
خاصیت‌های تخم ریحان که نمی دانستید
آفتاب‌‌نیوز :

خواص تخم ریحان برای بدن انسان بسیار زیاد است و می‌توان گفت که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در شربت‌های گوناگون است. در ادامه خواص شگفت انگیز تخم ریحان را به شما معرفی کنیم.

 پیشگیری از ابتلا به سرطان

تخم ریحان، مانند گیاه ریحان، دارای آنتی اکسیدان‌های فراوان است. آنتی اکسیدان‌ها در پیشگیری از سرطان نقش بسیار مهمی دارد و برای بدن انسان بسیار ضروری است.

سلامت قلب

 یکی از مواد معدنی بسیار مهم که می‌توان آن را در تخم ریحان یافت، منیزیم است. منیزیم، برای عملکرد صحیح و مناسب ماهیچه قلب ضروری است.

از بین بردن استرس

یکی دیگر از خواص بسیار مهم تخم ریحان، از بین بردن استرس است. استرس، یک پاسخ عصبی یا هورمونی است که به شرایط تنش و حساس داده می‌شود.

درمان التهاب

یکی از خواص تخم ریحان، کاهش میزان التهاب در بخش‌های مختلف بدن و درمان آن است. التهاب، یک پاسخ دفاعی در مقابل ورود باکتری‌ها و عوامل بیماری زا به بدن است. هنگامی که بخشی از بدن دچار زخم‌های به نسبت عمیق می‌شود، ممکن است میزان التهاب در آن بخش افزایش پیدا کند.

پیشگیری از افسردگی

یکی از موادی که مصرف آن برای پیشگیری و درمان افسردگی بسیار توصیه می‌شود، تخم ریحان است. موادی که در تخم ریحان وجود دارد، می‌تواند استرس و افسردگی را از بین ببرد و باعث ایجاد حس آرامش شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین