کد خبر: ۸۴۴۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

استقلال جام نگرفت، اما ساپینتو مقصر نبود!

علیرضا اکبرپور بازیکن اسبق استقلال مدعی است تعدادی از بازیکنان کنونی آبی پوشان در حد تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، نبودند.
استقلال جام نگرفت، اما ساپینتو مقصر نبود!
آفتاب‌‌نیوز :

شکست آبی‌پوشان مقابل پرسپولیس و شرایط استقلال در فصل گذشته بهانه‌ای شد با علیرضا اکبرپور مهاجم سابق استقلال همکلام شدیم که حرف‌های او را در ادامه می‌خوانید:

 عملکرد این فصل استقلال را چطور دیدید؟

استقلال به لحاظ نتیجه گیری در این فصل در واقع ضعیف عمل کرد. این اتفاق باعث شد قهرمانی در دو جام را از دست بدهد، اما از نظر فوتبالی به نسبت سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشت و با ارائه بازی تماشاگر پسند در بازی‌های زیادی پیروزی‌های پرگل ایران را رقم زده است، اما در دو سه نقطه از زمین بازیکنان در حد و اندازه قهرمانی استقلال ظاهر نشدند.

در کدام نقاط؟

دفاع چپ و دفاع میانی استقلال در فصلی که گذشت آنطور که باید ظاهر می‌شدند عمل نکردند.

پس شما هم از عدم استفاده مطلوب از ابوالفضل جلالی ناراضی هستید؟

صد در صد. البته نباید از یاد برد که تصمیم گیرنده اصلی در این خصوص سرمربی تیم است. جلالی می‌توانست به تیم کمک کند، اما متاسفانه آنطور که باید از او استفاده نشد و به او بازی نرسید و دلیل آن را نمی‌دانم.

البته این اواخر حسینی هم یکی از مقصران ناکامی‌های استقلال قلمداد شده است. نظر شما چیست؟

حسینی چند سالی است که در استقلال حضور دارد و گلری می‌کند و طبیعی است هواداران از او به عنوان کاپیتان تیم توقعی بیشتری داشته باشند. او به عنوان کاپیتان تیم باید بیشتر از همه تلاش کند و تمرین و تمرکز داشته باشد. متاسفانه در خیلی از گل‌هایی که استقلال دریافت کرده است او مقصر بوده و هواداران از این بابت از او ناراحت هستم. یادم هست امیر قلعه نویی به ما می‌گفت در طول بازی ۲ یا حداکثر سه توپ روی دروازه استقلال می‌آید و اگر قرار باشد یکی از آن آن دو سه توپ تبدیل به گل شود که برای استقلال خوب نیست. حالا که فرصت تمام شده است، اما برای فصل آینده حسینی باید با تلاش هرچه بیشتر به گلری توانمند و تاثیر گذار برای آبی‌پوشان تبدیل شود.

دلایل ناکامی این فصل استقلال را چه می‌دانید؟

استقلال در ادامه مشکلات گذشته خود این فصل نیز مشکلات عدیده مدیریتی و مالی داشته و این اتفاق همیشه گریبانگیر بازیکنان است و این اتفاق باعث لطمه به تیم و روحیه بازیکنان می‌شود.

دربی را چطور دیدید؟

در خصوص دربی واقعا باید گفت اگر از اول با توجه به به گمانه زنی‌ها در خصوص ضعف داوری یک داور خارجی برای این دیدار می‌آمد شرایط خیلی فرق می‌کرد. مثلاً در همین بازی داور ازخطای منجر به اخراج را به آسانی بروز چنین اتفاقاتی در دیداری حساس مثل دربی قطعاً به تیم لطمه می‌زند. استقلال در نیمه اول موقعیت‌های مناسبی برای به گل رسیدن داشت که متاسفانه با بی‌دقتی بازیکنان در نواختن ضربات آخر همراه بود. بازیکنان استقلال باید بدانند در این بازی باید بیش از همیشه تلاش و تمرکز داشت تا پیروز بازی دربی باشند. شما نگاه کنید پرسپولیس یک موقعیت در نیمه اول داشته و آن را تبدیل به گل کرده و گل دوم نیز در شرایطی آماتوری به ثمر رسید.

با توجه به عملکرد ساپینتو به همراه استقلال، ادامه همراهی او با آبی‌پوشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ساپینتو مقصر نیست او تمام تلاش خود را به خرج داد تا استقلال به موفقیت‌های مدنظر دست پیدا کند. باید پذیرفت هرکه جای او بود وسط کار می‌گذاشت و می‌رفت، اما او مردانه ایستاد و کار را به رغم مشکلات فراوان ادامه داد. اما باید گفت سرمربی پرتغالی استقلال با این بازیکنان فوتبال خوبی ارائه داده و باید گفت در چنین شرایطی این تأثیر مثبت سرمربی است.

به مشکلات مدیریتی و مالی آبی‌پوشان در سال‌های گذشته اشاره داشتید. فکر می‌کنید اشکال کار کجا باشد.

 در راس عزل و نصب و تزریق منابع مالی استقلال و پرسپولیس کیست؟

وزارت ورزش...

 وزارت ورزش باید همانطور که به تیم‌های دیگر توجه دارد، به استقلال هم توجه کند چرا که استقلال هم تیمی پر هوادار است و به عنوان باشگاهی که آبروی فوتبال ایران در آسیا است باید بیش از این‌ها به او کمک شود نه اینکه شرایط را به سمت و سوی ببرند که استقلال با قهرمانی بدون شکست خود در لیگ برتر از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین