کد خبر: ۸۴۴۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

حرکت قطار تبریز به تهران از ۲۰ خرداد/ فروش بلیت از امروز

مدیرعامل راه‌آهن از حرکت نخستین قطار مسافری تبریز به تهران از روز شنبه ۲۰ خرداد ماه خبر داد و گفت فروش بلیت این مسیر از امروز آغاز می‌شود.
حرکت قطار تبریز به تهران از ۲۰ خرداد/ فروش بلیت از امروز
آفتاب‌‌نیوز :

سید میعاد صالحی در توییتر نوشت: ان‌شاءالله با افتتاح مسیر ریلی بستان‌آباد - خاوران در جریان سفر استانی رئیس‌جمهور محترم و وزیر راه و شهرسازی، حلقه مفقوده محور ریلی مستقیم تهران - تبریز تکمیل شده و اولین قطار مسافری خاوران تبریز -تهران حرکت خواهد کرد. فروش بلیت این قطار‌ها از ۱۰ صبح چهارشنبه ۱۷ خرداد آغاز می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جهت رفاه هموطنان آذربایجان شرقی، بهترین زمان را برای حرکت اختصاص دادیم. این قطار‌ها از روز ۲۰ خرداد هم از مبدا خاوران تبریز و هم از مبدا تهران، ساعت ۲۲:۱۵ حرکت کرده و حدود ساعت هشت صبح به مقصد می‌رسند که حدود سه ساعت کوتاه‌تر از مسیر فعلی تهران - تبریز است.

راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز در ابعاد مختلف قتصادی از جمله توسعه اقتصاد گردشگری و ایجاد اشتغال کشور تاثیرگذار است.

با احداث این پروژه برای ۱۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است و میزان صرفه‌جویی مصرف سالانه سوخت در این پروژه ریلی ۱۰۰ میلیون لیتر بوده که تاثیر آن در کاهش آلاینده‌های هوا ۵۰۰۰ تن در سال برآورد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین