کد خبر: ۸۴۴۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

دبیرشورای امنیت ملی روسیه: با مردم اوکراین جنگ نداریم!

دبیر شورای امنیت ملی روسیه مدعی شد، مسکو به دنبال تغییر "رژیم نازی" در اوکراین است، اما هیچ جنگی میان مردم روسیه و اوکراین نیست و صرفا "تخاصمی آشکار" از جانب آمریکا وجود دارد و این کشور از اوکراین به عنوان ابزاری برای یک جنگ اعلام نشده علیه روسیه استفاده می‌کند.
دبیرشورای امنیت ملی روسیه: با مردم اوکراین جنگ نداریم!
آفتاب‌‌نیوز :

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه طی جلسه‌ای با همتای بلاروسی خود عنوان داشت: رژیم نازی کی‌یف که توسط واشنگتن و لندن به‌وجود آمده باید تغییر پیدا کند. همچنین اوکراین باید تبدیل به کشوری خنثی شود و بحران مداوم این کشور به نفع هیچ طرفی به جز واشنگتن نیست.

به گزارش راشا تودی، این مقام امنیتی روسی افزود: ایالات متحده آمریکا کل اروپا را به زانو درآورده و با تضعیف اتحادیه اروپا که می‌توانست به یکی از مراکز دنیای چند قطبی بدل شود، به دنبال افزایش منافع اقتصادی برای خود است.

پاتروشف با بیان اینکه آمریکا نمی‌خواهد روسیه قدرتمند باشد، اظهار کرد: آمریکا قدرت و توانمندی روسیه را نمی‌خواهد و به دنبال انحلال و یا نابودی روسیه است تا خودش سلطه کامل بر قلمرو اوراسیا و استخراج منابع آن داشته باشد. واشنگتن و لندن از توانایی و ظرفیت‌های ناتو، اتحادیه اروپا، اوکراین نئونازی، سازمان‌های مردم نهاد و دولت کی‌یف برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های مشابهی برای بلاروس توسط غرب انجام شد؛ از جمله این برنامه‌ها می‌توان به تلاش نافرجام برای انقلاب رنگی در بلاروس در سال ۲۰۲۰ و عدم موفقیت در ایجاد یک حکومت دست‌نشانده در مینسک از طریق کودتا اشاره کرد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در پایان تصریح کرد که بلاروس نزدیک‌ترین متحد و شریک استراتژیک روسیه است و این برای هر دو کشور مهم است تا همکاری‌های دفاعی خود را تعمیق ببخشند، با تحریم‌های خارجی به طور مشترک مقابله کنند و از تلاش‌ها برای دخالت دیگران در امور داخلی کشورهایشان جلوگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین