کد خبر: ۸۴۴۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

استاندارد‌های غذایی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد

در سال ۲۰۱۸ مجمع عمومی سازمان ملل متحد با توجه به اهمیت موضوع جهانی بیماری‌های منتقله از غذا و مباحث ایمنی موادغذایی، هفتم ژوئن مصادف با ۱۷ خرداد را به عنوان "روز جهانی ایمنی مواد غذایی" (World food safety Day: WFSD) اعلام کرد.
استاندارد‌های غذایی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

امسال نیز پنجمین سالروز جهانی ایمنی مواد غذایی هفتم ژوئن ۲۰۲۳ مصادف با ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ به عنوان روز جهانی ایمنی غذا با شعار «استاندارد‌های غذایی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد» برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این روز افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به اهمیت استاندارد‌های مواد غذایی در سراسر جهان است تا منجر به ایمن نگهداشتن مصرف کنندگان و تشویق همه افراد از تولیدکننده تا مصرف کننده برای اتخاذ و اجرای استاندارد‌های ایمنی غذا در طول زنجیره تامین مواد غذایی شود.

این امر به کاهش بیماری‌های ناشی از غذا که تقریباً به طور کامل قابل پیشگیری هستند کمک می‌کند.

در واقع استاندارد‌های غذایی به ما کمک می‌کند تا مطمئن شویم آنچه می‌خوریم بی‌خطر است.

ایمنی مواد غذایی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد و این نه تنها یک عامل حیاتی برای امنیت غذایی است، بلکه نقشی حیاتی در کاهش بیماری‌های ناشی از غذا دارد.

هر ساله ۶۰۰ میلیون نفر در جهان به ۲۰۰ نوع مختلف بیماری ناشی از غذا مبتلا می‌شوند که بار چنین بیماری‌هایی بیشتر بر دوش فقرا و جوانان است. علاوه بر این بیماری‌های ناشی از غذا سالانه باعث ۴۲۰۰۰۰ مرگ قابل پیشگیری می‌شوند.

روز جهانی ایمنی غذا فرصتی است برای آگاه سازی مردم درخصوص مسایل ایمنی مواد غذایی، نشان دادن چگونگی پیشگیری از بیماری از طریق ایمنی مواد غذایی، بحث در مورد رویکرد‌های مشترک برای بهبود ایمنی مواد غذایی در سراسر بخش‌ها و در نهایت ترویج راه حل‌ها و راه‌های ایمن‌تر بودن مواد غذایی.

براساس این گزارش مرکز تحقیقات سلامت غذای دانشگاه در راستای انجام رسالت خود اقداماتی نظیر اطلاع رسانی در زمینه استاندارد‌های غذایی، تازه‌های سلامت غذا و تدوین راهنما‌های بالینی را به طور مستمر در اولویت برنامه‌های خود برای عموم جامعه قرار داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین