کد خبر: ۸۴۴۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

اظهارات تند وزرای خارجه قطر و فرانسه درباره حکومت سوریه

وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه مشکل کشورش با حکومت سوریه است، تصریح کرد دوحه بر حل دائمی بحران سوریه تأکید دارد.
اظهارات تند وزرای خارجه قطر و فرانسه درباره حکومت سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با کاترین کولونا، همتای فرانسوی خود، گفت که قطر بر حمایتش از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی دائمی و جامع برای حل بحران سوریه تاکید دارد.

او با بیان اینکه مشکل قطر با حکومت سوریه است، افزود: ما خواستار راه حل دائمی بحران سوریه بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل هستیم.

شیخ عبدالرحمن ادامه داد: ما هیچ موضعی علیه سوریه نداریم اما مشکل ما با حکومت و قدرت حاکم بر سوریه است. ما می‌خواهیم بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ به یک راه حل عادلانه در سوریه برسیم و از یک راه حل سیاسی جامع حمایت می‌کنیم.

او افزود: من و همتای فرانسوی‌ام توافق کردیم که تلاش‌ها را برای حمایت از ثبات منطقه‌مان یکپارچه کنیم... ما بر لزوم متحدکردن تلاش‌های دو کشور برای تقویت تلاش‌های ثبات توافق کردیم.

وزیر خارجه قطر تصریح کرد: ما از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه فرانسه هم گفت: قطر برای مدت طولانی شریک استراتژیک فرانسه است و امروز مرحله جدیدی را برای توسعه این مشارکت آغاز کرده‌ایم. می‌خواهیم روش‌های مدیریت بحران را با قطر توسعه دهیم.

کاترین کولونا ادامه داد: ما از راهکار دودولتی حمایت می‌کنیم و از نقش قطر در کمک به توقف درگیری‌های اخیر در نوار غزه تمجید می‌کنیم. ما با قطر در لبنان کار می‌کنیم تا راه حلی برای رفع موانع سیاسی و مشکلات اقتصادی برسیم.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفت: ما تصمیم برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب بدون تعهدات مربوطه از سوی دمشق را به‌خوبی درک نمی‌کنیم. سوریه هیچ‌یک از شرایط بین‌المللی مورد نیاز را برآورده نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین