کد خبر: ۸۴۴۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳

تصویب قطعنامه روز جهانی مقابله با توفان‌های گردوغبار

مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه «روز بین‌المللی مقابله با توفان‌های گردوغبار» را روز چهارشنبه ١۸ خرداد ١٤٠٢ با اجماع و حمایت تمامی کشور‌ها تصویب کرد.
تصویب قطعنامه روز جهانی مقابله با توفان‌های گردوغبار
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس این قطعنامه روز ١٢ ژوئیه مصادف با ٢١ تیر ماه هر سال به عنوان روز بین‌المللی مقابله با توفان‌های گردوغبار نامگذاری شده است و هر سال در این روز رویدادها مختلفی در سرتاسر جهان برگزار می‌شود.

قطعنامه از همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد، سازمان ملل متحد و آژانس‌های تخصصی آن، دیگر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، سمن‌ها، بخش خصوصی و دانشگاهیان و سایر ذینفعان می‌خواهد تا متناسب با اولویت‌های ملی کشورها از طریق آموزش و اقدامات لازم در جهت آگاهی‌سازی عمومی و ارتقای سلامت، رفاه و افزایش کاربری و مدیریت پایدار زمین، امنیت غذایی و تاب‌آوری در برابر تغییر اقلیم فعالیت کنند.

بر اساس این قطعنامه، ائتلاف جهانی مقابله با توفان‌های گردوغبار با همکاری آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد در جهت اهداف قطعنامه اقدام می‌کنند و دبیر کل سازمان ملل متحد نیز موضوع را برای اقدام‌های لازم به کشورها، نظام سازمان ملل متحد و دیگر آژانس‌های تخصصی منعکس می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با گردوغبار نقش بسیار ارزنده‌ای در سطح منطقه‌ای و جهانی ایفا می‌کند. در این راستا همچنین قرار است کنفرانس بین‌المللی مقابله با توفان‌های گردوغبار با همکاری سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۹ و ۲۰ شهریور سال جاری با حضور کشورها و سازمان‌های مختلف در ایران برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین