کد خبر: ۸۴۴۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

احتمال آبگرفتگی معابر تهران و سقوط سنگ از کوه/ لزوم احتیاط در سفر‌های درون و برون‌شهری

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال سقوط سنگ از کوه و آبگرفتگی معابر هشدار داد.
احتمال آبگرفتگی معابر تهران و سقوط سنگ از کوه/ لزوم احتیاط در سفر‌های درون و برون‌شهری
آفتاب‌‌نیوز :

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی از ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی،‌ رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید موقت و در نقاط مستعد گردوخاک و تگرگ از یکشنبه تا دوشنبه ( ۲۱ تا ۲۲ خرداد) به‌ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان تهران خبر داد.

در اثر این مخاطره جوی وقوع رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ در ارتفاعات و نقاط مستعد، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید و خیزش گردوخاک در نقاط مستعد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، احتمال سقوط سنگ از کوه و آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای درون و برون‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در نواحی مرتفع به خاطر صاعقه، استحکام سازه‌های موقت، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربست‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان را توصیه می‌کند.

 در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین