کد خبر: ۸۴۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۰:۳۶

پیشرفت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از رهبران جنبش حماس روز سه شنبه اعلام کرد به علت عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از مواضعش، در مذاکرات برقراری آتش‌بس پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، اسماعیل رضوان روز سه شنبه در غزه به خبرنگاران گفت: «مذاکرات برقراری آتش‌بس که در قاهره در جریان است با چشم‌پوشی اسرائیل از مواضعش در باره آتش‌بس شاهد پیشرفت‌هایی بوده است».

رضوان تصریح کرد: «شماری از گروه‌های فلسطینی در نشست دوشنبه شب در غزه تاکید کردند که آتش‌بس باید توقف حملات اسرائیل ، لغو محاصره ، گشودن گذرگاهها و بازسازی غزه را شامل شود».

رضوان بر تمایل حماس در دستیابی به تضمین‌هایی در باره استمرار گشایش گذرگاهها‌، لغو محاصره غزه‌، توقف حملات اسرائیل و بازسازی غزه تاکید کرد.

رضوان خاطرنشان کرد: «موضع نهایی در باره آتش‌بس به پاسخ‌گویی به برخی از سؤالها و تضمین‌هایی که حماس درخواست کرده است منوط می‌شود».

رضوان گفت: «حماس منتظر دریافت پاسخ اسرائیلی‌ها درباره پیشنهاد گشودن هشتاد درصدی گذرگاهها در مرحله اول است».

رضوان ادامه داد: «بیست درصد بعدی نیز به دستیابی به توافق بر سر آزادی گیلعاد شالیت، سرباز اسیر اسرائیلی، مرتبط خواهد بود».

رضوان با تاکید بر اهمیت وحدت ملی افزود: «با ازادی همه زندانیان سیاسی در بند دستگاههای امنیتی در کرانه باختری رود اردن‌، توقف پیگرد مبارزان فلسطینی و پایان هماهنگی امنیتی بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و تل‌آویو شرایط برای آغاز گفت‌و‌گوی ملی فراهم می‌شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین