کد خبر: ۸۴۵۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب اعلام کرد:

تنش آبی در ۱۷ هزار و ۶۰۰ روستا/ ۱۳ هزار و ۳۰۰ روستا از تاسیسات آب و فاضلاب محرومند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:تعداد ۱۳هزار و ۳۰۰روستا با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۶۰۰هزار نفر، از تاسیسات آب و فاضلاب محرومند.
تنش آبی در ۱۷ هزار و ۶۰۰ روستا/ ۱۳ هزار و ۳۰۰ روستا از تاسیسات آب و فاضلاب محرومند
آفتاب‌‌نیوز :

مجید آقازاده امروز در نخستین همایش ملی خیرین آبرسان که در سالن همایش‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۳۰۰ روستای کشور با ۹ میلیون نفر جمعیت از آب شرب پایدار برخوردارند و ۱۳ هزار و ۳۰۰ روستا با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، از تاسیسات آب و فاضلاب محرومند.

وی افزود:۶۱ هزار روستا با ۲۱ میلیون نفر جمعیت در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳۷ هزار و ۹۰۰ روستا با ۱۷ میلیون نفر جمعیت زیر پوشش شرکت‌های آبفا هستند و ۲۳ هزار و ۱۰۰ روستا با حدود ۴.۵ میلیون جمعیت نیز زیر پوشش آبفا قرار ندارند. در حال حاضر ۹ هزار و ۸۰۰ روستا با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت به صورت خودگردان آبرسانی می‌شوند. به علاوه ۱۷ هزار و ۶۰۰ روستا با جمعیت ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دچار تنش آبی هستند در همین راستا طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی از سال گذشته آغاز شده و ۱۹ هزار و ۹۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار با جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر تاکنون زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب بیان کرد:طی تفاهمنامه‌ای آبرسانی به ۷۱۳۷ روستا توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود و تا کنون ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و در حال حاضر ۸۹۲ روستا با اجرایی شدن این طرح از آب آشامیدنی پایدار برخوردار شده اند همچنین برای طرح جهاد آبرسانی نیز ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی شرکت‌های آبفا اختصاص داده شده که ۴ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. با همکاری خیرین، آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا طی ۳ سال هدفگذاری شده که امکان افزایش این رقم نیز وجود دارد ضمن اینکه تاکنون آبرسانی به ۵۱۶ روستا صورت پذیرفته است.

۱۵۰۰ روستا در خراسان رضوی مشکل آب دارند

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز از مشکلات تأمین آب شرب ۱۵۰۰ روستا با بیش از ۲۰ خانوار جمعیت در این استان خبر داد و اظهارداشت:خراسان رضوی بیش از ۹ میلیون جمعیت ثابت دارد ضمن اینکه در طول سال میزبان بیش از ۴۰ میلیون مسافر نیز هستیم. خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار روستاست و در حال حاضر اکثر روستا‌های استان گرفتار کم‌آبی شده‌اند. استان خراسان رضوی ۲۵۹۶ روستای بیش از ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد، ۱۵۰۰ روستا با مشکل اساسی برای تأمین آب مواجه‌اند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد:دولت به‌تنهایی نمی‌تواند آب را مدیریت کند و بخش خصوصی و خیران می‌توانند بار بزرگی را از دوش روستاییان نیازمند به آب بردارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین