کد خبر: ۸۴۶۸۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

مسکو: مأموریت‌های بشردوستانه سازمان ملل در اوکراین، با اهداف سیاسی است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که هیئت‌های بشردوستانه سازمان ملل در اوکراین مأموریت‌های سیاسی برای کشور‌های غربی انجام می‌دهند.
مسکو: مأموریت‌های بشردوستانه سازمان ملل در اوکراین، با اهداف سیاسی است
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که هیئت‌های بشردوستانه سازمان ملل در اوکراین، مأموریت‌های سیاسی برای کشورهای غربی انجام می‌دهند و از کمک‌های مردم از طریق روش‌های پیشنهادی روسیه پس از تخریب نیروگاه کاخوفسکایا چشم پوشی می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه افزود: اما واقعیت این است که اظهارات نمایندگان سازمان ملل درباره تمایل به کمک به نیازمندان، به هیچ گونه نتایج ملموسی منجر نشده است. این در حالی است که ریاست سازمان ملل هیچ گزینه‌ای را برای کمک به (منطقه) جز از طریق کی‌یف یا از طریق خطوط تماس میادین جنگ در نظر نگرفته و نمی‌گیرد.

در ادامه بیانیه آمده است: دلیل اساسی این اصرار به هیچ وجه انسانی نیست، بلکه صرفا سیاسی است و به رنج مردم عادی توجهی نمی‌شود. هدف نشان دادن وجود یک کنترل ادعایی توسط رژیم کی‌یف بر مناطقی است که اکنون سال‌ها است که اختیار آنها را ندارد.

پیش از این، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد و سازمان بین المللی مهاجرت ادعا کرده بودند که روسیه به آنها اجازه دسترسی به قلمرو ساحل رودخانه دنیپر تحت کنترل خود را نداده است تا پس از تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا بتوانند به مردم کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین