کد خبر: ۸۴۷۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱

انتقاد یک نماینده مجلس از عملکرد صداوسیما؛ یک شبکه خارجی با ۴ نیرو تاثیرش بر مخاطب در داخل بیش از شماست!

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار معتقد است صداوسیما در مقابل شبکه‌های خارجی خاصیت خود را از دست داده است.
انتقاد یک نماینده مجلس از عملکرد صداوسیما؛ یک شبکه خارجی با ۴ نیرو تاثیرش بر مخاطب در داخل بیش از شماست!
آفتاب‌‌نیوز :

معین الدین سعیدی نماینده چابهار معتقد است گاهی شبکه خارجی با ۴ نفر نیرو تاثیرش بر مخاطب در داخل بیش از صداوسیما می‌شود!

مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی سعیدی را در ادامه می‌خوانید:

در روزهای گذشته شاهد ارسال لایحه حجاب و عفاف توسط دولت بودیم و مصرّ هم بودند که دوفوریتی آن رأی بیاورد، این در حالیست که اگر در خیابان راه بروید و از مردم بپرسید ۵۰ اولویت خود را نام ببرند این مورد قطعا جزو اولویت‌های آنان نیست. 

حجاب نوعی باور عمیق به لحاظ فرهنگی و عرفی است.

من از نقطه‌ای می‌آیم که اگر یک کلت را بر شقیقه دختر بلوچ بگذارید که یک ذره حجاب را عقب‌تر ببرد قبول نمی‌کند؛ به دلیل اینکه باور عمیقی به لحاظ فرهنگی و عرفی به حجاب دارد.

در بلوچستان روزی ۵ بار نماز جماعت برگزار می‌کنند و مساجد پر هستند، آیا کسی آن‌ها را وادار می‌کند؟! یا کسی مشوق‌های مالی برای آنها قائل است؟ نه. این‌ها این بر مبنای نیت‌های خاص افراد است.

فردی تحت عنوان «کارگروه زیست عفیفانه» گفته است باید مجازات تبعید را برای بی حجابی اضافه کنیم؛ اما این آقا نمی‌داند در مورد ملت ایران صحبت می‌کند که هزاران سال قبل از اینکه کارگروه زیست عفیفانه شکل بگیرد، ملت ایران عفیفانه زندگی می‌کردند. 

قانون‌گذار باید حکیم باشد و شرایط زمانی و مکانی را در نظر بگیرد و اولویت‌ها را بسنجد. فارغ از فضای عمومی که در کشور ایجاد شده من معتقدم این مورد جزو اولویت‌های ما نیست. در مورد اینکه چقدر فرمایشات آقایان تأثیرگذار بوده، من برآورد دقیقی ندارم.

بسیاری از رویکردهای ما باید تغییر کند. ما برای حوزه نفت که چاه‌های ما دچار چالش شدند نیازمند۲۰۰ میلیارد سرمایه خارجی هستیم. در جهان کنونی و اقتصاد بین‌الملل مگر می شود نقش روابط خارجی در اقتصاد را نادیده گرفت؟!

 گاهی شبکه خارجی با ۴ نفر نیرو تأثیرش بر مخاطب داخل بیش از صداوسیما می‌شود! و این نشان می‌دهد بسیاری از سیاست‌گذاری ما در حوزه‌های مختلف خصوصا فرهنگی از اساس اشتباه بوده است.‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین