کد خبر: ۸۴۷۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۱

«قاب‌های خالی» از جمعه این هفته برروی آنتن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پخش سریال «قاب‌های خالی» محصول شبکه جهانی سحر، 2 اسفندماه از شبکه دو سیما آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس هنر آفتاب، سریال داستانی «قاب‌های خالی» که تهیه‌کنندگی آن را مشترکا «ایوب دانشور» و«مرتضی احمدی‌هرندی» برعهده داشته‌اند، از جمعه دوم اسفندماه جاری ساعت 21:00 روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت.

مجموعه داستانی«قاب‌های خالی» در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای در شبکه جهانی سحر تهیه شده و داستان آن، روایتگر خلاء‌هایی است که در زندگی فردی و اجتماعی سه نسل از زنان سرزمین ما سرک می‌کشد. «مارال» 25 ساله و فارغ‌التحصیل رشته نمایش، به همراه نامزدش فریدون درگیر و دار روی صحنه بردن یک تئاتر جدید است، اما رابطه عاطفی او و فریدون با ورود زنی به نام نازنین، دچار خلل می‌شود. با بیماری سولماز مادربزرگ سالخورده مارال که سینه‌اش گنجینه‌ای از خاطرات تلخ و شیرین و زندگی‌ای پرفراز و نشیب است، مارال به گذراندن وقت بیشتری با مادربزرگ و مرور خاطره‌های او سوق داده می‌شود.

روایت زندگی سولماز به سال 1304 بر می‌گردد، زمانی که با شدت‌گیری تأثیر حاکمیت بلشویک‌ها بر زندگی مردم و مهاجران ایرانی مقیم قفقاز، جمال و خانواده‌اش از بادکوبه( باکوی امروزی) به رشت عزیمت کرده و در منزل برادرش کمال و همسر او انیس ساکن می‌شوند. سولماز در این زمان دختر بچه‌ای 6 ساله است که در کوران حوادثی که برای خانواده‌اش رخ می‌دهد از جمله متهم شدن پدرش به جاسوسی و فشارهای امنیتی آن دوره برای او، تقابل و حسادت‌های زنانه زن عمو انیس که به خاطر فرزنددار نشدنش عرصه را برای «گلین» مادر سولماز تنگ می‌کند و ... ماجراهای غم‌انگیزی که در سالهای کودکی و نوجوانی‌اش رخ می‌دهند رشد می‌کند و می‌بالد و در زیباترین روزهای بهار زندگی‌اش سولماز زن جوانی است که قصه روزگار به صحنه تئاترش کشانده و به این ترتیب او در این سالها عنوان اولین بانوی بازیگر تئاتر ایران را هم کسب می‌کند، اما روزگار برای سولماز خوابهای آشفته دیگری هم دیده است...

داریوش ارجمند، ناصر‌هاشمی، نیکو خردمند، سمیرا سیاح، آتش تقی پور، شمسی فضل‌اللهی، محمود مقامی، مجید حاجی‌زاده و مهدی امینی‌خواه از جمله بازیگران این مجموعه داستانی هستند که در کنار تارا سلیمانی،حوریه امیری، صادق توکلی، شهرزاد کمال‌زاده، اکبر مولایی، فرشته مصطفایی، ساقی زینتی، ولی اویسی، باران زمانی، رضا میرمعنوی، ساناز کمالوند، نسیم ناطقیان و نسرین دولت همچنین ترلان پروانه که به عنوان بازیگر خردسال این مجموعه را همراهی کرده، به ایفای نقش پرداخته‌اند.

گفتنی است، مرتضی احمدی‌هرندی علاوه بر تهیه‌کنندگی سریال «قاب‌های خالی»، کارگردانی، تدوین و بازنویسی فیلمنامه را نیز برعهده داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین