کد خبر: ۸۴۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۱

سوگواری استرالیایی‌ها برای قربانیان آتش‌سوزی اخیر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مردم استرالیا یکشنبه در مراسمی یاد قربانیان حادثه آتش‌سوزی بی‌سابقه اخیر در این کشور را گرامی داشتند. «کوین راد» نخست‌وزیر استرالیا در این مراسم از تلاش دولت در بازسازی خسارات وارده خبر داد.

آتش سوزی بی‌سابقه در استرالیا{کلیک کنید}

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در ساعت 11 صبح با نواختن ناقوس کلیساهای ملبورن مراسم آغاز شد. در استادیومی  ورزشی نخست‌وزیر استرالیا به همراه پرنسس آن دختر ملکه الیزابت دوم دسته گلی را به یاد قربانیان حادثه در سکوی استادیوم قرار دادند.

کوین راد در مراسم یاد بود با مامورین آتش‌نشانی و خانواده قربانیان حادث دیدار کرد. وی در این مراسم  اعلام کرد: «شعله‌های جهنمی «شنبه سیاه» در 7 فوریه، امتحانی در سنجش شجاعت و شفقت مردم استرالیا بود».
 
نخست وزیر استرالیا در ادامه افزود: «در روزهای اخیر شاهد رنجی غیرقابل توصیف بودیم ما پدران، مادران، برادران،خواهران و کودکان خود را از دست دادیم». کوین راد گفت: «استرالیا از خاکستر ناامیدی برخواهد خواست».
 
او اعلام کرد این حادثه هر سال در 7 فوریه با نام «شنبه سیاه» گرامی داشته شده و پرچم‌ها به احترام کشته شدگان نیمه افراشته خواهند شد. یکشنبه هزاران تن از مردم استرالیا یاد قربانیان را گرامی داشتند.

پلیس اعلام کردن در این حادثه  209 نفر کشته شدند در عین حال مقامات می‌گویند هنوز در حال یافتن اجساد در مخروبه‌ها هستند.


گفتنی است حادثه آتش‌سوزی در استرالیا که ده‌ها کشته برجای گذاشت،دستکم به تخریب 700 خانه در ایالات ویکتوریا منجر شد و اکثر خسارات وارده آن به شمال ملبورن وارد شده است.

این آتش‌سوزی همچنین باعث نابودی 30 هزار هکتار از جنگلها و مزارع استرالیا از جمله بخش اعظمی از پارک ملی در ایالت ویکتوریا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین