کد خبر: ۸۴۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۰
در كمیسیون تلفیق صورت گرفت:

تصویب منابع حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها در بودجه 88

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كمیسیون تلفیق بودجه سال 1388 كل كشور میزان منابع حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها در بودجه سال آینده را تعیین كرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، «محمدمهدی مفتح» امروز یكشنبه در تشریح نتایج جلسات این كمیسیون گفت: «کمیسیون تلفیق منابع حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها در بودجه سال 88 را به میزان هشت هزار وچهارصد میلیارد تومان به تصویب رساند».

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح كرد: «دولت در لایحه بودجه هشت هزار و پانصد میلیارد تومان برای برای منابع حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها پیش‌بینی کرده بود، كه کمیسیون تلفیق رقمی نزدیک به رقم پیشنهادی دولت، یعنی هشت هزار و چهارصد میلیارد تومان را تصویب کرد».

مفتح همچنین اظهار داشت: «مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی نیز در دستور کار کمیسیون قرار گرفت که میزان این نوع مالیات را معادل هزار و چهارصد و پنجاه و شش میلیارد تومان به تصویب رسید».

سخنگوی کمیسیون تلفیق در خصوص دیگر تصمیمات این کمیسیون از تصویب هزینه تمدید کار اتباع بیگانه در کشور به مبلغ 350 هزار تومان خبر داد و گفت: «مجموع ردیفهای درآمدی بودجه سال 88 کل کشور به استثنا 2ردیف مالیات عملکرد شرکت نفت و سود سهام شرکت نفت به تصویب رسید».

وی افزود: «تعیین مالیات عملکرد شرکت نفت و سود سهام شرکت نیز منوط به تصویب بند (7) لایحه بودجه یعنی تعیین رابطه مالی دولت و نفت می باشد پس از اینکه این سیاست مشخص شود دو رقم مذکور نیز مشخص خواهد شد».

وی در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: «در کمیسیون تلفیق درآمدها به میزان سه هزار و دویست و پنجاه و دو میلیارد تومان نسبت به آنچه که در لایحه دولت بوده است کاهش داده شده است».

مفتح افزود: «به استثناء دو رقمی که در کمیسیون مراعا گذاشته شده و ذکر شد جمع بندی بقیه اقداماتی که کمیسیون تلفیق در مورد درآمدها انجام داده در سه قلم درآمدهای لایحه بودجه را کاهش داده که مجموعاً سه هزار و دویست و پنجاه و دو میلیارد تومان می‌باشد».

از طرف دیگر در برخی از اقلام ما درآمدهای پیشنهادی لایحه را در کمیسیون تلفیق افزایش دادیم که بالغ بر پنج هزار و صدوپنجاه میلیارد تومان می‌شود جمع جبری این دو رقم رقمی را معادل هزار و هشتصد و نود و هشت میلیارد تومان شکل می‌دهد.

وی گفت: «مصوبات کمیسیون تلفیق هزار و هشتصدو نود و هشت میلیارد تومان نسبت به آنچه که در لایحه دولت پیش‌بینی شده، درآمد اضافه پیش‌بینی کرده است».

مفتح گفت: «اما از این مبلغ دوهزارمیلیارد تومان برای واگذاری سهام شرکتهای دولتی در نظر گرفته شد بدین معنا که در لایحه دولت پیشنهاد شده که پنج هزار میلیارد تومان سهام شرکت دولتی واگذار شود که در کمیسیون تلفیق به مبلغ هفت هزار میلیارد تومان افزایش یافته با توجه به افزایش این مبلغ در کمیسیون تلفیق به عنوان واگذاری سهام ورود دیون دولت به دستگاههایی همانند آستان قدس رضوی، سازمان تامین اجتماعی و شهرداری و غیره در حقیقت پولی رد و بدل نمی‌شود».

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: «اگر دو هزار میلیارد تومان را از هزارو هشت و نود و هشت میلیارد تومان کم کنیم می‌توان گفت آنچه را که در قسمت درآمدها تاکنون کمیسیون تصویب کرده صدو دو میلیارد تومان کمتر از رقمی است که در لایحه بودجه دولت پیش‌بینی شده است».

سپس سخنگوی کمیسیون تلفیق ضمن بیان این مطلب که پس از بررسی بخشهای هزینه‌ایی لایحه،کمیسیون به بررسی بخشهای درآمدی از جمله ردیفهای متفرقه پرداخت.

مفتح افزود: «رقم ردیفهای متفرقه جمعاً بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان است. بیش از 025/0 بودجه عمومی کشور را در بر می‌گیرد».

وی افزود: «مواردی همانند یارانه‌ها، یارانه مسکن فرهنگیان، مترو و قطارهای شهری، توازن منطقه‌ایی، وام قرض‌الحسنه به دانشجویان و اجرای لایحه خدمات مدیریت کشوری برای بازنشستگان، تخصیص اعتبار سه هزارو پانصد میلیارد تومانی برای اجرای لایحه خدمات مدیریت کشوری برای شاغلین در بخش ردیفهای متفرقه قرار دارد».

مفتح ضمن مهم دانستن ردیفهای متفرقه در لایحه بودجه گفت: «شیوه اجرای آن به این گونه است که ردیفها و اعتبارات متفرقه باید با تصویب هیات وزیران به مرجع اجرایی و تخصیص برسد. بدین معنا که هنگامی که این اعتبارات تصویب شد برای تخصیص اعتبارات باید مصوبه هیات وزیران را داشته باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین