کد خبر: ۸۵۰۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲

گلایه یک روزنامه از سروصدای دولت به خاطر عضویت در اجلاس شانگهای؛ در معیشت مردم تاثیر نداشته باشد، ملال‌آور است

روزنامه جمهوری اسلامی به بهانه مانور دولت سیزدهم بر عضویت ایران به اجلاس شانگ‌های نکاتی را یادآور شده است.  
گلایه یک روزنامه از سروصدای دولت به خاطر عضویت در اجلاس شانگهای؛ در معیشت مردم تاثیر نداشته باشد، ملال‌آور است
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اگر این عضویت (شانگهای) در حل مشکلات معیشتی مردم تاثیری نداشته باشد، این تبلیغات برای مردم ملال‌آور خواهد بود بطوری که حتی یک ثانیه آن نیز زیاد است.

به گزارش جمهوری اسلامی، این نکات مهم را در ادامه می‌خوانید: 

اگر عضویت در سازمان شانگهای را بدون مشکل تحریم‌ها در نظر بگیریم، ظاهراً یک امتیاز باارزش است ولی بازدارندگی‌هائی که تحریم‌ها به وجود می‌آورند، مانع برخورداری از مواهب آن می‌شوند.

عدم پیوستن به «اف‌ای‌تی‌اف» مانع تبادلات مالی میان ایران و سایر کشورها از جمله اعضاء سازمان همکاری‌های شانگهای خواهد شد. در این صورت، علاوه بر مشکلاتی که در تبادلات تجاری وجود خواهد داشت که از جمله آنها ارزان فروختن و گران خریدن است.

علیرغم مانورهای تبلیغاتی زیادی که در زمینه قرارداد بلندمدت با چین وجود دارد، نفت ما با تخفیف به این کشور فروخته می‌شود و با اینحال پول آن از مجاری عادی بانکی برای ما قابل وصول نیست. چین از این وضعیت حداکثر استفاده را می‌کند.

در مورد عراق نیز در روزهای اخیر دیدیم که اعلام شد 20 میلیارد دلار طلب ایران آزاد شده ولی برای چگونگی هزینه شدن آن، نیاز به اجازه آمریکاست! به تعبیر دیگر، کشور عراق که رهائی خود از داعش را مدیون کمک‌های ایران است، تا از آمریکا مجوز نگیرد نمی‌تواند مطالبات ایران را حتی در قالب غیرنقدی بپردازد.

عضویت ایران در سازمان شانگهای اگر به کاهش تورم، بهبود اقتصادی کشور و گشایشی در معیشت مردم منجر شود، دولتمردان، صد برابر آنچه تاکنون اندر فوائد عضویت ایران در شانگهای گفته‌اند بگویند هم مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت ولی اگر این عضویت در حل مشکلات معیشتی مردم تاثیری نداشته باشد، این تبلیغات برای مردم ملال‌آور خواهد بود بطوری که حتی یک ثانیه آن نیز زیاد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین