کد خبر: ۸۵۰۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸

طوفان ۱۰۱ کیلومتری سیستان را درنوردید / بیش از ۵۰۰ نفر راهی مراکز درمانی شدند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی موج جدید وقوع طوفان گردوخاک از شب گذشته تاکنون ۵۶۵ نفر در منطقه سیستان راهی مراکز درمانی شده‌اند.
طوفان ۱۰۱ کیلومتری سیستان را درنوردید / بیش از ۵۰۰ نفر راهی مراکز درمانی شدند
آفتاب‌‌نیوز :

 موج جدید وزش طوفان گردوخاک از روز گذشته بار دیگر برای سومین بار از ابتدای تیرماه تاکنون منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و مردم منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است.

مجید محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: در پی موج جدید وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان مجموع مراجعین به مراکز درمانی منطقه از ساعت ۸ شب ۲۱ تیرماه تاکنون ۵۶۵ نفر بوده که ۴۶ نفر از آن‌ها بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

 مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم بیان کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۶۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۲ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۶۰۰ متر کاهش داد. همچنین غبار حاصل از طوفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۲ هزار متر و ایستگاه نصرت آباد به ۳ هزار متر کاهش داد.

حیدری گفت: تا اوایل هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک پیش بینی می‌شود. طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی افزایش غبار و وزش باد نسبتاً شدید برخی نقاط گردوخاک خواهیم داشت.

 مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: توصیه می‌شود در این مدت از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و عبور مرور در کنار ساختمان در حال ساخت و قدیمی به خاطر احتمال ریزش دیگر توصیه‌های ما در این مدت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین