کد خبر: ۸۵۱۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

اصرار کمیسیون امور داخلی بر حذف برگزاری انتخابات تناسبی در تهران

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس از اصرار این کمیسیون بر حذف بند مربوط به برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس خبر داد.
اصرار کمیسیون امور داخلی بر حذف برگزاری انتخابات تناسبی در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

ولی الله بیاتی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون مصوب شد تا ماده ۵۳ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس که به برگزاری انتخابات تناسبی در تهران بازمی گشت، حذف شود تا نظر هیات عالی نظارت مجمع تامین گردد، اما امروز در صحن مجلس نمایندگان با پیشنهاد کمیسیون مبنی بر حذف این ماده مخالفت کردند و بار دیگر طرح به کمیسیون بازگشت. 

وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون مجدد این ماده مطابق قانون مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون بر حذف این ماده اصرار کرد. حال فردا در صحن مجلس بار دیگر پیرامون حذف این ماده از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات رای گیری خواهد شد، اگر صحن مجلس اصرار کند تا برگزاری انتخابات در تهران به صورت تناسبی باشد، طرح به مجمع تشخیص مصلحت خواهد رفت. 

نماینده مردم تفرش درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه امروز نیز بحث تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با حضور شهردار تهران و معاونین وی و نماینده متقاضی مورد بررسی قرار گرفت. با توضیحاتی که شهردار تهران ارائه کرد، کمیسیون قانع شد و تحقیق و تفحص نیز رای نیاورد. بنابراین این موضوع نیز از دستور کار خارج شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین