کد خبر: ۸۵۲۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

وزیر کشور: طرح عملیاتی سپاه تهران می‌تواند نقطه کلیدی برای حضور در بحران باشد

احمد وحیدی در همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سپاه تهران گفت: بلایای طبیعی تبدیل به یکی بحران‌های کنونی کشور شده است.
وزیر کشور: طرح عملیاتی سپاه تهران می‌تواند نقطه کلیدی برای حضور در بحران باشد
آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور در همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سپاه تهران بزرگ که امروز در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: موضوع نشست تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برایمان اهمیت زیادی دارد؛ در موضوع پدافند غیر عامل که تهدید محور است، طرف مقابلمان دشمن و در موضوع مدیریت بحران، با حوادث طبیعی روبرو هستیم و این دو موضوع مهم، شباهت قابل توجهی از نوع پرداختن به موضوع دارد.

مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های احمد وحیدی را می‌خوانید:

وقتی به مدیریت بحران توجه می‌کنیم فرض این است که یک سیستم از حالت تعادل و طبیعی خارج شده است و وضعیتی محسوب می‌شود که شکل بحرانی به خود می‌گیرد.

سطح این بحران می‌تواند در سطح یک استان، شهر و یا روستا باشد و در آن شرایط با یک حالت پیچیده مواجه هستیم و باید آن را به بهترین شکل مدیریت کنیم تا مردم دچار آسیب نشوند.

ساختار و زیرساخت‌ها هم در شرایط بحران باید خلاقانه باشد

در حال حاضر بحران‌هایی همچون سیل، زلزله، فرونشست زمین، آتش سوزی و… جز خطراتی است که مدام در سطح کشور با آن روبرو هستیم و برای مقابله با این بحران‌ها باید طرح عملیات داشته باشیم و فرماندهی این موضوع اهمیت زیادی دارد.

 مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نیاز به کار پژوهشی و تحقیقاتی دارند تا از این طریق بتوان بهترین روش‌های علمی را برای مقابله با بحران‌ها بیاموزیم.
عناصر دانشی در موضوعات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اهمیت زیادی دارد و باید روی این کار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین