کد خبر: ۸۵۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۲:۰۴

کلینتون: شک دارم که ایران مشتش را باز کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا که در نخستین سفر خود به خاورمیانه به عنوان وزیر خارجه آمریکا به سر می‌برد روز دوشنبه بر تمایل آمریکا برای تعامل با ایران تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، کلینتون در یک نشست خبری پس از کنفرانس شرم‌الشیخ گفت: «باراک اوباما رییس جمهور آمریکا تاکید کرده است که آمریکا خواهان دراز کردن دست خود به سوی ایران است اگر این کشور مشت خود را باز کند».

کلینتون گفت: «ما تصریح کرده‌ایم که قصد داریم با دوستان و شرکایمان به طور مداوم درباره ایران رایزنی کنیم». 

در عین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از دیدار کلینتون با همتای اماراتیش در شرم‌الشیخ به نقل از او اعلام کرد که آمریکا تردید دارد که ایران به ابتکار عمل‌ها پاسخ دهد.

وی افزود: «او (کلینتون) گفت که تردید دارد که ایران به هیچ نوعی از تلاش‌ها برای فتح‌باب گفتگو پاسخ دهد و مشت‌هایش را باز کند».

اوباما روز جمعه اعلام کرد تعامل پایدار و اصولی با کشورهای خاور میانه از جمله ایران و سوریه را پیگیری می‌کند.

سیاست اوباما تفاوتی آشکار نسبت به سیاست جرج بوش رییس جمهوری قبلی آمریکا دارد که گفتگو با ایران را قبل از توقف غنی‌سازی اورانیوم ازسوی این کشور رد می‌کرد.

هیلاری کلینتون در این کنفرانسی مطبوعاتی همچنین گفت: «جنبش حماس باید اصول کمیته بین‌المللی چهارجانبه را بپذیرد تا امکان تعامل با آن به عنوان طرفی سیاسی فراهم شود».

کلینتون در بخشی از این کنفرانس خبری از جنبش حماس به علت ادامه شلیک موشک از نوار غزه به فلسطین اشغالی انتقاد و از آن به عنوان عامل تحقق نیافتن آتش‌بس یاد کرد.

وی همچنین از مصر خواست به تلاش خود برای برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی ادامه دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین