کد خبر: ۸۵۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۶

دبیرکل مؤتلفه: معلوم شد کدام کارشناسان ما را به بی‌راهه برده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به هشدار برژینسکی و مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: «در صورت ادامه مشی بوش، جهان بزودی شاهد افول قدرت سیاسی و اقتصادی آمریکا خواهد بود». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به بحران اقتصادی در آمریکا، اظهار داشت: «بانک‌های آمریکایی شروع به مصادره خانه‌های مردم کرده‌اند. تنها در ایالت متحده کالیفرنیا 50 هزار خانوار را از خانه‌های خود بیرون کرده‌اند و در ایالتی دیگر آمریکا هم وضع همین طور است». 

وی ادامه داد: «این است عاقبت امپراتوری که برای اقتصاد جهان سوم خواب فقر و محرومیت و برای خودشان رویای ثروت و رفاه دیده بودند».
 
حبیبی افزود: «استراتژیست‌های واقع‌بین برای آینده آمریکا یک فروپاشی با ظهور 50 کشور ایالتی پیش‌بینی می‌کنند». 

وی اضافه کرد: «بحران اقتصادی در جهان برای کشور ما یک فرصت است. اگر درست فکر نکنیم، این فرصت به صورت تهدید ظهور خواهد کرد».
 
حبیبی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به نگاه مجلس به بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق تصریح کرد: «بدنه کارشناسی دولت و مجلس در رسیدن به مفاهیم و موضوعات کلیدی بودجه باید به یک فهم مشترک برسند و حسن و قبح تصمیم‌گیری‌های بر اساس داده‌های کارشناسی را بپذیرند». 

وی افزود: «تفریغ بودجه و ارزیابی داده‌های کارشناسی به ما نشان می‌دهد، کدام کارشناسان ما را به راه درست و کدام ما را به بی‌راهه برده‌اند». 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بند 7 قانون بودجه سال 88 گفت: «کسانی که در مجلس برای شفاف‌سازی درآمدهای نفتی به حرف برخی از کارشناسان فنی طی 30 سال گذشته گوش کردند باید به این سوال پاسخ دهند که چرا 30 سال است موضوع درآمدی‌های نفتی رابطه دولت و شرکت ملی نفت شفاف نشده است و هر سال این موضوع پیچیده‌تر از سال قبل می‌شود، آیا نمی‌شود مطابق اصل 55 و 53 قانونی اساسی پیشنهاد مشخص و شفاف دیوان محاسبات این موضوع را فیصله داد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
0
0
جرا پارسال لايحه دولت مبني بر واريز كليه وجوه حاصل از فروش نفت به خزانه دولت و سپس پرداخت درصد سهم وزارت نفت از سود حاصله از خزانه به وزارت خانه َ تصويب نشد.شايد بخاطر منافع عده اي از كارشناسان بود يا بدليل وجود اختلاف هميشگي َ باب انتقاد و فشار به دولت باز باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین