کد خبر: ۸۵۴۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
تبلیغات

نهال‌های سبز و پر بار را از نهالوند بخواهید!

پس انتخاب نهال‌های خوب کار چندان سختی نیست، تنها کافی است که هنگام خرید دقت کافی به خرج داده و ظاهر آن را مورد بررسی قرار دهید. اما در ظاهر باید به چه چیز‌هایی دقت کرد؟ جای هیچگونه نگرانی نیست در ادامه آن‌ها را بازگو می‌کنیم، فقط همراه ما باشید!
نهال‌های سبز و پر بار را از نهالوند بخواهید!
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رسانه‌های معتبری مانند ویکی پدیا، ویکی هو و ویکی کشاورز تنها در صورتی می‌توان یک باغستان سرسبز احداث کرد که شما نهال‌هایی پربار و سالم را در آن بکارید. باغداران تازه کار باید بدانند که بدون کاشت بهترین نهال‌ها از بهترین نهالستان‌های ایران، نمی‌توانند ثمر باغ خود را ببینند و سرمایه آن‌ها به طور کلی از بین می‌رود. قدیمی تر‌هایی که در این زمینه دو پیرهن بیشتر پاره کرده اند، می‌دانند که اهمیت کاشت یک نهال خوب چقدر است.

تنها با کاشت نهال‌های خوب و سالم و پربار می‌توانید باغستان خود را رونق ببخشید و برکت را مهمان آن کنید. با این حال اگر نمی‌دانید برای تهیه و خرید بهترین نهال‌ها به کجا مراجعه کنید ما به شما نهالستان نهالوند را معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید با نهالوند بیشتر آشنا شده و اطلاعاتی در مورد نحوه انتخاب بهترین نهال به دست آورید، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید!

چطور می‌توانیم یک نهال خوب انتخاب کنیم؟

به قول معروف "رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون"؛ پس انتخاب نهال‌های خوب کار چندان سختی نیست، تنها کافی است که هنگام خرید دقت کافی به خرج داده و ظاهر آن را مورد بررسی قرار دهید. اما در ظاهر باید به چه چیز‌هایی دقت کرد؟ جای هیچگونه نگرانی نیست در ادامه آن‌ها را بازگو می‌کنیم، فقط همراه ما باشید!

  • نهال‌های خوب انشعاب ندارند و پیوندک و پایه آن‌ها به خوبی مشخص است.
  • پیوندک و پایه در نهال‌های پیوندی با هم تطابق داشته و کاملا سازگارند.
  • محل پیوند نهال‌های پیوندی سالم تقریبا ۱۵ سانتی متر از زمین فاصله دارد.
  • زخمی که در قسمت پیوند ایجاد شده در نهال‌های سالم به خوبی بهبود یافته و پوسته پیوندک و پایه را تحت پوشش خود قرار داده است.
  • نهال‌های خوب و سالم از کارت سلامت برخوردارند.
  • نهال‌هایی که شناسنامه دارند جزو بهترین نهال‌ها به شمار می‌روند.
  • نهالی خوب است که با شرایط اقلیمی منطقه شما سازگار بوده و نسبت به آفات و بیماری‌های شایع در آن منطقه مقاوم باشد.
  • وجود جوانه‌های سالم و قوی روی نهال نشانه کیفیت بالای نهال است. در صورت وجود جوانه‌های این چنینی روی نهال می‌توانید مطمئن باشید که در آینده درختان پرباری خواهید داشت.
  • استانداردترین حالت برای نهال‌های سالم این است که آن‌ها ۸۰ سانتی متر ارتفاع و ۱ تا ۱ و نیم سانتی متر قطر داشته باشند.
  • سن نهال حتما باید بین دو تا یک سال باشد، نهال‌های کوچکتر یا بزرگتر از این برای کاشت مناسب نیستند.
  • ساقه در محل پیوند نباید زاویه دار یا به صورت گره‌ای رشد کرده باشد، نهال‌های خوب ساقه عمودی دارند.
  • نهال‌های سالم یک تنه هستند و چندین شاخه ندارند.
  • هیچ گونه پیچیدگی یا گره خوردگی در ریشه نهال‌های سالم وجود ندارد. سرما زدگی، پوسیدگی، سوختی و وجود بیماری نشان از نا سالم بودن نهال است.
  • آفت یا علف‌های هرز نباید روی نهال وجود داشته باشد.
  • نهال‌های سالم مورد نایید سازمان جهاد کشاورزی بوده و تمامی آن‌ها از کارت قرنطینه برخوردارند.

نهال‌های سبز و پر بار را از نهالوند بخواهید!

یک نهال برای رشد به چه چیزا‌های احتیاج دارد؟

اگر می‌خواهید نهال شما رشد خوبی داشته باشد باید هرآنچه را که نیاز دارد برای آن فراهم کنید. بی توجهی به نهال‌ها و عدم رسیدگی به آن‌ها باعث می‌شود که نهال شما به بار ننشیند. با این اوصاف بهتر است با دقت ادامه مطلب را برای فراهم نمودن شرایط مورد نیاز برای رشد نهال خود، دنبال نمایید.

آب

آب مایه حیات تمام موجودات در جهان هستی است. درختان و نهال‌ها هم جزوی از موجودات زنده محسوب شده و بدون شک برای رشد به آب نیاز خواهند داشت. حال برخی از درختان مانند درختان نخل و خرما به دلیل ویژگی‌های بیولوژیکی آب زیادی نیاز ندارند، اما درختانی مانند نارنگی نیازمند مقدار زیادی آب هستند.

خاک

درختان در خاک خانه دارند؛ از همین رو باید از این نظر هم تمامی شرایط مورد نیاز برای رشد آن‌ها فراهم شود. اگر درخت در خانه خود احساس راحتی نکند بدون شک پژمرده شده و از بین می‌رود. برخی از درختان باید در خاک مرطوب و سنگین و غیر قابل نفوذ و برخی دیگر باید در خاک‌های شنی و سبک کاشته شوند.

گودال

به منظور ساخت یک خانه درون خاک برای نهال شما باید گودالی مناسب حفر کنید. گودال نهال نباید خیلی گود یا خیلی کم عمق باشد. باید بدانید هر نهال برای رشد بهتر به چه میزان گودی خاک نیاز دارد.

ایجاد فاصله مناسب بین درختان

مانند یک سیستم شهری مدرن و ساختمان سازی، باید فراموش نکنید که وجود فاصله مناسب بین درختان هم کاملا ضروری است؛ چرا که در صورت بزرگ شدن نهال ریشه آن‌ها رشد کرده و امکان تداخل ریشه‌های مختلف با یک دیگر وجود دارد.

زمان کاشت

زمان کاشت هم برای داشتن باغستانی زیبا و به ثمر نشستن نهال‌ها بسیار ضروری به نظر می‌رسد. شاید فکر کنید که ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است، اما این ضرب المثل را نمی‌توان در این زمینه سرلوحه کار خود قرار داد؛ چرا که از زمان کاشت نهال که بگذرد دیگر نهال شما رشد نخواهد کرد.

نهال‌های سبز و پر بار را از نهالوند بخواهید!

آیا می‌توانیم روی خرید نهال به عنوان سرمایه‌ای برای فردا حساب باز کنیم؟

شاید بیشتر افراد فکر کنند خرید طلا، دلار یا ارز‌های دیجیتالی می‌تواند یک سرمایه گذاری سودمند باشد. اما با وجود بازار ارز و اوراق بهادار امروز ایران سرمایه گذاری روی این موارد عین پا گذاشتن در میدان مین است و هر لحظه امکان انفجار و سقوط آن وجود دارد.

به همین دلیل ما پیشنهاد بهتری برای شما داریم. اگر می‌خواهید آینده خود و فرزندان خود را تامین کنید، بهتری راه حل خرید نهال‌های سرسبز و پربار و ایجاد یک باغستان است. نهال سبز، سرمایه فردای شما است به ما اعتماد کنید!

نهالستان نهالوند را فراموش نکنید!

ما فقط خرید نهال از نهالستان نهالوند پیشنهاد می‌کنیم. نهالوند یکی از بهترین نهالستان‌های ایران است که برای داشتن باغستانی سرسبز و زیبا می‌توانید روی آن حساب باز کنید. برای خرید نهال از نهالستان نهالوند هم تنها کافی است که مرورگر خود را باز کرده و نشانی nahalvand.com را جستجو نمایید.

کارشناسان خبره نهالوند به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستند؛ پس اگر آب در دست دارید زمین بگذارید و همین حالا برای سرمایه گذاری پر سود در آینده با ما تماس بگیرید!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین