کد خبر: ۸۵۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۴

بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های جهان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسانه‌های جهان عرب امروز بلافاصله بعد از ایراد سخنان مقام معظم رهبری در کنفرانس بین المللی فلسطین به انعکاس گسترده بیانات ایشان پرداختند. 

به گزارش سرویس سیاسی ‌آفتاب، امروز در مراسم افتتاحیه کنفرانس پارلمانی غزه که با حضور روسای پارلمان‌های کشورهای اسلامی ‌و نمایندگان آن در تهران برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم جمهوری اسلامی‌ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.

خبرگزاری شین هوا :
ایران روز چهارشنبه کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین را با بیانات آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی‌آغاز کرد.

این کنفرانس دو روزه صبح امروز با حضور هشتاد هیئت نمایندگی که شامل مقامات دولتی، نمایندگان پارلمانی، شخصیت‌های حقوقی و نهادهای غیر دولتی مدافع حقوق بشر می‌شود با بیانات رهبر معظم ایران آغاز شد.

خبرگزاری آلمان:
آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌ایران روز چهارشنبه تشکیل دادگاه بین المللی جنایات جنگی را برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی خواستار شدند.

آیت الله خامنه‌ای در مراسم آغاز بکار همایش بین المللی حمایت از فلسطین اعلام کردند نخستین گام، پایان بخشیدن به مصونیت این رژیم جنایتکار و تشکیل دادگاه جنایات جنگی برای محاکمه سران این رژیم به علت جنایات و قتل عامی ‌است که در غزه مرتکب شده‌اند.

ایشان خاطر نشان کردند چنانچه متجاوزان در دادگاهی بین المللی محاکمه شوند راه برای تجاوزگریها و خشونتهای بیشتر مسدود خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ ایران همچنین از سازمان ملل به علت سکوت در برابر حملات غزه و برخی کشورهای عرب به علت حمایت نکردن از فلسطینیها در حملات اخیر غزه انتقاد کردند.

آیت الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند تنها راه برای حل مسئله فلسطین ادامه مقاومت (برضد اسرائیل) است.

ایشان همچنین بار دیگر بر مخالفت ایران با موجودیت اسرائیل و همچنین بر حمایت از جنبش مقاومت اسلامی‌فلسطین، حماس، تاکید کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌ایران اظهار داشتند که غرب باید اصول دیپلماتیک و نتایج انتخابات در فلسطین را که در جهت منافع فلسطین است به رسمیت بشناسد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس:
آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ایران روز چهارشنبه در بیاناتی در کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین در تهران، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا را به دنباله روی از همان راه اشتباه دولت سابق جرج دبلیو بوش در حمایت  «بی قید و شرط» از رژیم صهیونیستی متهم کرد.

آیت الله علی خامنه‌ای روز چهارشنبه فرمودند، باراک اوباما در جریان مبارزات انتخاباتی خود از تغییرات سخن گفت اما از تهاجم سه هفته ای ویرانگر رژیم صهیونیستی به غزه که بیش از یک هزار فلسطینی در جریان ان به شهادت رسیدند، حمایت کرد.

خبرگزاری ریانووستی روسیه:
آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ایران روز چهارشنبه تاکید کردند تنها مقاومت همه جهان اسلام در مقابل اسرائیل می‌تواند مشکل فلسطینیان را حل کند.

رهبر معظم ایران در مراسم گشایش کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطینیان تاکید کرد مقاومت و شکیبایی مجاهدان و مردم فلسطین ، همچنین کمک و حمایت همه جانبه همه کشوری‌های اسلامی ‌از آنان، می‌تواند طلسم شیطانی غصب فلسطین را بشکند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌ایران افزود: «شکست اسرائیل در جنگ با حزب الله لبنان در سال دو هزار و شش و جنگ در غزه در سال دو هزار و نه، ضعف سیاسی و نظامی‌رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد».


خبرگزاری قطر:
پایگاه اینترنتی خبرگزاری قطر قنا روز چهارشنبه به نقل از آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ایران از تهران اعلام کرد، حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی بر ضد ملت فلسطین و دولت قانونی غزه نشانه عجز و فرو پاشی این رژیم است.

آیت الله خامنه‌ای روز چهارشنبه طی بیاناتی در مراسم آغاز به کار همایش بین المللی حمایت از فلسطین در تهران تصریح کردند: «شصت سال حمایت نا محدود قدرتهای غربی به ویژه امریکا از اسرائیل و فجایع این رژیم ، مشکل مشروعیت آن را حل و فصل نکرده است».

ایشان همچنین محاکمه سران اسرائیل را به اتهام جنایت بر ضد ملت فلسطین در حمله به غزه از جامعه جهانی خواستار شدند و بر لزوم مقاومت اسلامی‌در لبنان و فلسطین که در بیداری وجدان انسانها در جهان موثر بوده است ، تاکید کردند.

خبرگزاری رویترز
خبرگزاری رویترز نیز از تهران گزارش داد: «آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران در کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین، اسرائیل را «یک غده سرطانی» توصیف کرد.

آیت الله خامنه‌ای در این کنفرانس گفت: «حتی باراک اوباما رئیس جمهور جدید امریکا که با شعار تغییر سیاست‌های بوش به قدرت رسید با اعلام تعهد بدون قید و شرط برای حمایت از امنیت اسرائیل از تروریسیم دولتی دفاع می‌کند».

آیت الله خامنه‌ای تاکید کرد: لاشتباه بزرگ دیگر این است که بگوئیم تنها راه نجات ملت فلسطین مذاکره است. مذاکره با کی؟ مذاکره با یک رژیم اشغالگر و زورگو که به هیچ اصولی به غیر از زور معتقد نیست؟ یا مذاکره با امریکا و انگلیس که بزرگترین گناهشان را با تشکیل و حمایت از این غده سرطانی مرتکب شدند».

رهبر معظم ایران گفت: «تنها راه نجات مردم فلسطین مقاومت و ایستادگی است».

آیت الله خامنه‌ای همچنین افزود: «از موضوع هولوکاست برای غصب سرزمین‌های فلسطین استفاده شده است».

وی تاکید کرد: «غرب و اسرائیل ضعف آرمان‌های خود را با عدم اجازه به افراد برای مطرح کردن سوالات درباره هولوکاست نشان دادند».

فلسطین الیوم :
پایگاه اینترنتی «فلسطین الیوم» روز چهار شنبه از تهران گزارش داد، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی‌ایران در افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین المللی یاری مردم فلسطین که روز چهارشنبه کار خود را با عنوان «فلسطین مظهر مقاومت و غزه قربانی جنایت» در تهران اغاز کرده است تاکید کردند:‌«فلسطین همچنان نخستین مسئله مسلمانان است».

فلسطین الیوم افزود: «حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند که مسئله فلسطین همچنان برای جهان اسلام نخستین مسئله است و حوادث مهمی‌که اخیرا رخ داد نیز تاکیدی بر این موضوع بود و این حوادث چشم اندازهای آینده مسئله فلسطین را مشخص تر و مسئولیت ما را در قبال آن بیشتر کرده است».

آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند نجات فلسطین با دریوزگی از سازمان ملل یا قدرتهای استکباری و یا از طریق رژیم غاصب هرگز محقق نخواهد شد بلکه تنها راه نجات فلسطین ، پایداری و مقاومت است. 

ترند جمهوری آذربایجان:
خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان مهمترین عناوین خبری خود را به بیانات آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌ایران در مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس حمایت از فلسطین اختصاص داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌در این کنفرانس اعلام کردند: «مسیحیان، مسلمانان و نمایندگان همه مذاهب در فلسطین باید همه پرسی را برای تعیین سرنوشت سیاسی خود برگزار و درباره سرنوشت آینده خود تصمیم گیری کنند».

آیت الله خامنه‌ای در این مراسم که به صورت مستقیم از شبکه تلویزیونی ایران پخش شد تاکید کردند، غرب با عدم انتخاب این راه حل، اصول دموکراسی را نقض می‌کند.

ایشان افزودند: «این همه پرسی محکی برای غرب خواهد بود».

رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌ایران همچنین به این مطلب اشاره کردند که اکثر کشورها نتایج انتخابات دموکراتیک در فلسطین به رسمیت نشناختند.

آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: «این اقدام آنها از این حقیقت نشات می‌گیرد که آنها به دنبال بی ثباتی اوضاع و به راه انداختن جنگ هستند».

ایشان افزودند: «همه مذاکرات صلح آنها دروغ است».

رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌ایران تاکید کردند: «مسئله مهم فلسطین بازسازی نوار غزه است و دولت جنبش مقاومت اسلامی‌فلسطین، حماس باید نقشی محوری در بازسازی غزه ایفا کند».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین