کد خبر: ۸۵۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۲:۳۱

توضیح معاون وزیر بازرگانی درباره گرانی بلیت هواپیما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر بازرگانی گفت: «افزایش قیمت بلیت هواپیما تخلف بوده و دلیل آن این است كه پرونده این موضوع به سازمان تعزیرات فرستاده شده كه اگر تایید شود برای آن جریمه در نظر گرفته خواهد شد».

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، محمد صادق مفتح در حاشیه افتتاحیه سیستم مكانیزه شورای بازرسی اصناف گفت: «جزئیات بیشتر این موضوع را سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولید‌كنندگان پیگیر است و از تصمیمی كه راجع به این موضوع اتخاذ خواهد شد اطلاع ندارم».

مفتح درباره حضور وزیر بازرگانی در مجلس توضیح داد: «ایشان برای ارائه توضیحاتی در مورد شكر به مجلس رفته‌اند و طبق آخرین توافقات قرار شده است تنظیم بازار شكر به انجمن صنفی كارخانه‌های قند و شكر واگذار شود. همچنین قصد داریم تنظیم بازار كالاهایی مثل سیمان، ماكارونی و سایر مواد غذایی ضروری در اختیار تشكل‌های صنفی قرار بگیرد و وزارت بازرگانی كار نظارتی انجام دهد».

وی درباره زمان تزریق میوه‌های ذخیره شده به بازار تاكید كرد: «تا هنگامی كه سطح عمومی قیمت‌ها مناسب است این توزیع انجام نمی‌شود چون این ذخیره‌سازی به منظور كنترل بازار انجام شده و در حال حاضر قیمت مركبات و سیب در بازار مطلوب است. به طور مثال كیفیت پرتغال باكیفیت در سطح میادین 800 و 900 تومان به فروش می‌رسد».

او تاكید كرد: «البته ملاك ما واحدهای صنفی لوكس كه ممكن است قیمت‌ها را بالاتر عرضه كنند نیست. بلكه میادین میوه و تره‌بار تعیین كننده سطح عمومی قیمت‌ها هستند گرچه در حال حاضر فاصله قیمت میادین با واحدهای صنفی خرده‌فروش زیاد نیست».

وی در پاسخ به اظهارات برخی خبرنگاران كه قیمت‌های كنونی را بالا عنوان می‌كردند گفت: «در حال وزارت بازرگانی از سوی بسیاری از تولید‌كنندگان مورد سرزنش قرار دارد كه سعی دارد با فشار سطح قیمت‌ها را پایین نگه دارد و اگر نگاهی به تورم به عنوان شاخص كلی كاهش قیمت را داشته باشید قطعا این موضوع اثبات می‌شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین