کد خبر: ۸۵۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۱

خمیر دندان آلوده جان 84 نفر را گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقامات دادگاه عالی نیجریه اعلام کردند که مصرف خمیر دندان آلوده و مسموم تا‌کنون جان 84 کودک را در نقاط مختلف این کشور گرفته است و امکان افزایش تلفات نیز وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، یکی از مقامات ارشد دادگاه عالی «لاگوس» ـ پایتخت نیجریه ـ در این باره خاطر نشان کرد: «تا‌کنون 84 نفر که اکثرا کودکان بودند، به دلیل استفاده از این خمیر دندان مسموم و آلوده جان باخته و پلیس تنها توانسته سه نفر را در این رابطه با این مساله بازداشت و روانه زندان کند».

«اوکچوکوا اوککه» ـ قاضی رسیدگی به این پرونده‌ ـ همچنین شرکت تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و پاک کننده به نام «باروا» را مقصر اصلی وقوع این حادثه دانسته و روسای این شرکت را متهم کرده است.

این قاضی همچنین تصریح کرد: «هر کدام از مظنونان این پرونده‌ در صورت اثبات گناهکار بودنشان، به 15 سال حبس و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ دو هزار و 600 یورو یا سه هزار و 500 دلار محکوم خواهند شد».

این در حالیست که در آزمایشات که بر روی این خمیردندان صورت گرفت، مشخص شد که این محصول حاوی مقادیر زیادی «دی‌اتلین گلیکل» بوده که پس از حل شدن در آب باعث مسمومیت کودکان و از کار افتادن کلیه‌های آنان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین