کد خبر: ۸۵۵۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
کمبود‌ها ناشی از عدم تعادل در مصرف است

وزیر صنعت: برق مازاد بر مصرف داریم

وزیر صنعت معدن و تجارت بر لزوم برنامه ریزی برای تداوم تولید در ساعاتی که برق مازاد بر مصرف در کشور وجود دارد تاکید کرد.
وزیر صنعت: برق مازاد بر مصرف داریم
آفتاب‌‌نیوز :

عباس علی آبادی، ۱۹ مرداد در بازدید از پروژه پیشران نیروگاه شهید باکری سمنان اظهار کرد: ما در کشور در همه روز‌های سال به استثنای دوران پیک تابستان، برق مازاد در کشور داریم و صنایع و تولیدکنندگان باید برای تداوم تولید در این ساعات برنامه ریزی کنند.

این عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه کشور ما برق مازاد بر مصرف دارد تصریح کرد: کمبود‌های فعلی ناشی از عدم تعادل در مصرف برق است و همین سبب شده که در برخی ساعات شبانه روز با کمبود روبرو باشیم.

وی راه برون رفت از این معضل را افزایش بهره وری در کشور برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر این باید برای تولید در ساعاتی از شبانه روز که برق مازاد تولید داریم، اما مصرف کننده‌ای نداریم، برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

علی آبادی بر لزوم تعبیه بسته‌های تشویقی برای افزایش بهره وری در این حوزه تاکید و خاطرنشان کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت با هدف ایجاد تعادل سازی در تولید و مصرف، برنامه‌ها و طرح‌های تشویقی ارائه داده است.

وی با بیان اینکه ما در شرایط ناترازی در برخی ساعات روز هستیم افزود: سرمایه گذاری‌های کشور در صنعت برق بی نظیر است

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه در ساعات متعددی امکان تولید برق داریم، اما مصرف کننده‌ای در کشور نداریم و همین‌ها سرمایه‌های عظیم این بخش را معطل می‌کند لذا باید برای آن ساعاتی که برق نداریم، اما صنایع تولیدی ندارند، برنامه ریزی شود. در حقیقت صنایع و تولیدکنندگان باید فرآیند تولیدی خود را تنظیم کنند تا در ساعات زیادی که برق تولیدی مازاد زیادی داریم نیز تولید داشته باشند.

علی آبادی با بیان اینکه صنعت علاوه بر برق به آب نیز نیاز دارند اضافه کرد: استان سمنان به عنوان یک استان صنعتی با کمبود آب مواجه است. متاسفانه علی رغم ظرفیت بالای صنعتی در این استان، سهم صنایع از منابع آبی استان تنها ۳ درصد است.

وی از سمنان به عنوان استانی خشک نام برد و گفت: باید در زمینه افزایش بهره وری‌ها سرمایه گذاری بیشتری کنیم و وزارت صمت آماده سرمایه گذاری در این بخش است. صنایع و تولیدکنندگان بخش صنعت و معدن نیز باید کمک کنند تا آب با بهره وری بیشتری در استان مصرف شود. وزارت صمت در همین راستا برای هر صنعتی که به ارتقا سطح بهره وری در استان و کشور کمک کند، تسهیلات ویژه در نظر می‌گیرد.

وزیر صنعت به مشارکت بخش صنعت استان سمنان در سرمایه گذاری در صنعت برق اشاره و خاطرنشان کرد: صنایع استان همچون صنعت برق در بحث گاز و آب نیز سرمایه گذاری کنند. وزارت صمت نیز متعهد می‌شود که با افزایش بهره وری‌ها در بخش انرژی و خصوصا آب، منابع صرفه جویی شده را به بخش صنعت اختصاص دهد.

علی آبادی با تمجید از سرعت عمل در احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان، از این پروژه بزرگ به عنوان یکی از نماد‌های آبادانی و سازندگی در کشور نام برد و اظهار کرد: مجموعه مپنا عملکرد بسار درخشانی در احداث این نیروگاه و ساخت تجهیزات آن داشته است. خوشبختانه تولیدات مجموعه مپنا، امروز نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز نصب و مورد استفاده قرار گرفته است.  با فعالیت این‌نیروگاه به صورت سیکل ترکیبی سالانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی در کشور صورت می‌گیرد.

همچنین در سفر وزیر به سمنان، یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگا واتی با حضور علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و هاشمی استاندار سمنان افتتاح شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین