کد خبر: ۸۵۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۳

فیلم جدید کیارستمی 18 خرداد کلید می‌خورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تازه‌ترين فيلم عباس كيارستمی با عنوان «كپی برابر اصل است» با بازی ژوليت بينوش در توسكانی ايتاليا 18 خرداد 88 كليد می‌خورد.

به گزارش سرویس هنری آفتاب، «عباس كيارستمی» در جمع خبرنگاران ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: «18 خرداد سال آينده (8 ژوئن 2009) در توسكانی ايتاليا فيلمبرداری كار جديدم با بازی ژوليت بينوش و ويليام شيمل شروع می‌شود».

وی در ادامه افزود: «شيمل يک خواننده اپرای انگليسی است كه در اپرای قبلی‌ام در لندن او را پيدا كردم».

كيارستمی درباره داستان فيلم «كپی برابر اصل» گفت: «داستان اين فيلم درباره نويسنده كتابی است كه برنده جايزه بهترين ترجمه سال شده است كه به فلورانس برگشته كه حدود چهار سال پيش در كنفرانس قبلی‌اش به اين شهر آمده بود. او در فلورانس با زنی آشنا می‌شود كه گالری آنتيک دارد و آنجا حرف از كپی و اصل و مجسمه است».

بنابراين گزارش، فيلم جديد كيارستمی با عوامل فرانسوی و توسط كمپانی MK2 و BBفيلم فرانسه تهيه مي‌شود.

اين كارگردان سينما با اشاره به اجرای اپرای «كوزی فان توته» اثر «آمادئوس موتسارت»گفت: «اين اپرا از 29 می در لندن به اجرا در می‌آيد و 18 روز در لندن اپرا هووس آن را روی صحنه می‌بريم».

عباس كيارستمی همچنين درباره انتشار كتاب جديدش گفت: «كتاب غزليات شمس آماده چاپ است و هفته آينده به دست ناشر می‌رسد تا بهار منتشر شود».

وی با اشاره به تفاوت‌هايی كه كتاب غزليات شمس با كتاب حافظ و سعدی دارد، گفت: «تفاوت اين كتاب بيش از همه حجم زياد آن است، چون حافظ و سعدی غزليات كمتری نسبت به مولانا دارند كه به 500-600 بيت می‌رسد ولی غزليات شمس حدود 45هزار بيت است و اين كتاب يا در يک جلد قطور و يا به صورت 2جلدی منتشر می‌شود».

وي همچنين گفت: «كتاب عكس «باد و باران» به تازگی توسط نشر گاليمار در فرانسه منتشر شده و مجموعه «پنجره رو به حيات» در بهار سال آينده در فرانسه به چاپ می‌رسد».

كيارستمی خبر از برگزاری نمايشگاه عكس‌هايی در دبی داد و گفت: «نمايشگاه عكس «درخت‌ها و كلاغ‌ها» هفته آينده در گالری ميم در دبی برپا می‌شود».

وی درباره حضور بين‌المللی فيلم‌هايش گفت: «فيلم شيرين در افتتاحيه جشنواره فيلم ارمنستان به نمايش درمی‌آيد و ماه پيش نيز در سينما تک فرانسه به نمايش درآمده است».

كيارستمی همچنين به برگزاری كارگاه‌های آموزشی‌اش اشاره كرد و گفت: «سال آينده پس از انجام سفرهايم، اين كلاس‌ها را برگزار می‌كنم. از قرار معلوم حدود 600 نفر برای حضور در اين كارگاه‌ها ثبت‌نام كرده‌اند و ضوابط خاصی هم برای آن گذاشته شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین