کد خبر: ۸۵۷۶۰۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

ادعای وزیر ارتباطات: دو برابر نیاز اینترنت کشور، ظرفیت تأمین کردیم!

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صح علنی مجلس گفت: در دو سال گذشته هم منابع ورودی اینترنت را بیشتر کردیم و هم بیش از دو برابر نیاز اینترنت کشور، ظرفیت تأمین کردیم.
ادعای وزیر ارتباطات: دو برابر نیاز اینترنت کشور، ظرفیت تأمین کردیم!
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه (۳۱ مرداد) گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کار‌های اینترنتی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

عیسی زارع پور در این خصوص اظهار داشت: یک خبر خوب درباره اربعین بدهم آن اینکه با تلاش همکارانم و با کمک طرف عراقی امسال هم سیم کارت‌های عراقی و هم رومینگ سیم کارت‌های ایرانی ارزان‌تر از سال گذشته در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی درباره گزارش کمیسیون صنایع در خصوص وضعیت اینترنت در ایران گفت: امروز می‌خواهم از کیفیت شبکه ارتباطی کشور گزارشی بدهم در دو سال گذشته تلاش گسترده‌ای برای نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی انجام دادیم در هر ۴ لایه شبکه ارتباطی کشور شامل دسترسی، تجمیع، شبکه مادر مخابراتی و دروازه‌های اینترنتی کشور اقدامات زیادی شروع شده که امیدواریم در همه لایه‌ها توسعه متوازن داشته باشیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در بخش اینترنت ورودی کشور نیز در دو سال گذشته هم منابع ورودی اینترنت را بیشتر کردیم و هم بیش از دو برابر نیاز اینترنت کشور، ظرفیت تأمین کردیم که سبب پایداری ارتباطات بین الملل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت تا کنون ۵۰ درصد به ظرفیت شبکه مادر کشور اضافه کردیم که با کمک نخبگان بود، انشاءالله تا پایان سال ۳ برابر می‌شود نتیجه این شد که تعداد قطعی‌ها و تعداد لینک‌های اشباع که ارتباطات را دچار اختلال می‌کرد، به شدت کاهش پیدا کرده است. همچنین برای ترافیک داخل کشور یا آی اس پی‌ها که میزان ترافیک داخلی کشور است با توجه به استفاده گسترده مردم از سکو‌های داخلی توسعه یافت که بیش از ۳ برابر افزایش نقاط تبادل ترافیک بود در لایه تجمیع که در اختیار شرکت مخابرات است با وجود اینکه برنامه‌ای ارائه دادند، اما متأسفانه کار با کندی جلو می‌رود و می‌بینیم که لینک‌های اشباعی بعضا افزایشی بوده است در ماه‌های اخیر برای مدیریت نقاط بحرانی اقداماتی شروع شده است.

زارع پور بیان کرد: در لایه دسترسی یعنی فاصله بین گوشی با اولین بی تی اس کار‌های بزرگی شروع شده است در حوزه تلفن سیار فرکانس‌های جدید به اپراتور‌ها واگذار کردیم که تا کنون فرکانس ۲۴۰۰ اجرایی شده و فرکانس ۳۶۰۰ که فرکانس طلایی است کار‌های مزایده آن برای واگذاری به اپراتور‌ها به پایان رسیده و پوشش از ۸۶ به ۹۲ درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در بخش فیبر نوری می‌خواهیم طی ۳ سال این امکان را برای همه مردم فراهم کنیم در بیش از ۱۱۰۰ شهر اپراتور را معرفی کرده ایم و د ر کنار شرکت مخابرات، اپراتور دوم مشخص و در ۱۲۰ شهر کار شروع شده است؛ در بیش از ۲۰ شهر عملیاتی شده است و سرعت به ۸۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است تا پایان این دولت قول می‌دهم در همه شهر‌ها این امکان را فراهم می‌کنیم که ظرف یک ماه اپراتور در اختیار مردم قرار گیرد دولت از حق السهم خودش منابع لازم را پیش بینی کرده است.

وی اضافه کرد: در بخش شاخص‌های کیفی شبکه چه از نظر مراجع داخلی و چه خارجی وضعیت ما رو به بهبود است در طی سه سال ۱۳۹۹ تا پایان ۱۴۰۱ شاخص‌های مربوط به تأخیر، کاهشی و سرعت، افزایشی بوده و نوسان تأخیر هم کاهشی بوده است این آمار‌ها را مراجع بین المللی هم تأیید می‌کنند یکی از شاخص‌های گزارش کمیسیون صنایع مجلس، شاخص دی کیو آی در بخش کیفیت اینترنت بود که در این خصوص نیز به جز یک مورد در سایر شاخص‌ها وضعیت ما بهبود داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین