کد خبر: ۸۵۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۲

اوباما اخراج گروه‌های کمک‌رسان از سودان را محکوم کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه تصمیم دولت سودان مبنی بر اخراج سازمان‌های کمک‌رسان به دارفور را محکوم کرد و گفت این امر باعث بحران بشری عظیم‌تری خواهد شد. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، روز دوشنبه، سودان 13 گروه کمک‌رسان را به جرم همکاری با دادگاه لاهه برای محکومیت «عمر البشیر» رئیس‌جمهور این کشور، از سودان اخراج کرد. 

اوباما در دیدار با «بان‌کی مون» دبیرکل سازمان ملل در کاخ سفید گفت: «ما با یک بحران در ابعاد بزرگتر از حد موجود روبه‌رو هستیم». 

اوباما بر کمک ایالات متحده در فاجعه انسانی دارفور تاکید کرد و افزود: «ما نیازمند بازگشت سازمان‌های بشردوستانه به منطقه هستیم».
 
دارفور، در دیدار روز سه‌شنبه دبیر کل سازمان ملل موضوع اصلی مذاکرات بود و اوباما بر اهمیت حضور جامعه بین‌الملل در تفهیم این موضوع به خارطوم که «به خطر انداختن زندگی مردم قابل قبول نیست» تاکید کرد. 

طبق گزارشات سازمان ملل از سال 2003 تا کنون 300 هزار نفر از مردم  دارفور به دلیل کمبود مواد غذایی و درگیرهای قومی جان باختند. 

دیگر مسائل مورد بحث اوباما و «بان‌کی‌مون» تغییرات آب و هوایی، تاثیرات بحران اقتصاد جهانی بر ذخیره غذایی کشورهای فقیر، افزایش کمک به پیشرفت و بازسازی در افغانستان و مبارزه با گسترش سلاح هسته‌ای بود. 

بان‌کی‌مون نیز بر آمادگی کامل سازمان ملل در همکاری با اوباما تاکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین