کد خبر: ۸۵۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۵
همه به پختگی روحانی واقف هستند

نوبخت: همچنان در انتظار روحانی می‌مانیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر کل حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد که این حزب همچنان منتظر پاسخ روحانی درباره اعلام کاندیداتوری خود است.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، دکتر محمدباقر نوبخت که روز پنج‌شنبه در حاشیه کنگره مجمع تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و نشست دبیران سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) در هتل مارلیک تهران و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره ارزیابی خود از حضور میرحسین موسوی در انتخابات گفت: «مهندس موسوی یکی از مدیران باتجربه، ارزشمند و سرمایه ملی ما است که ما را به یاد دوران حماسی ابتدای انقلاب و مدیریت ایشان می‌اندازد». 

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: «باید دید چه کسانی در نهایت کاندیدای انتخابات خواهند شد، البته دعوت اولیه حزب اعتدال و توسعه از روحانی بوده است». 

نوبخت درباره نامزدی هم‌زمان مهندس موسوی و خاتمی در انتخابات گفت: «تا آنجایی که من شنیده‌ام خاتمی قبل از اعلام کاندیداتوری، چهار یا پنج بار به سراغ میرحسین رفته و از وی خواسته ‌است که در اتنخابات شرکت کند اما میرحسین اعلام کرده بود که فعلاً برنامه‌ای ندارد».

سخنگوی هبات رئیسه مجلس پنجم ادامه داد: «آنچانکه که از طریق رسانه‌ها مطلع شدم، خاتمی از میر حسین موسوی درخواست کرده بود که اگر مدتی بعد هم می‌خواهد در عرصه انتخابات حضور پیدا کند اعلام نماید تا او وارد این عرصه نشود و عرصه برای میرحسین مهیا باشد که میر حسین موسوی هم در پاسخ گفته بود که چنین تصمیمی را نمی‌توانم اعلام کنم و بر همین اساس بود که خاتمی اعلام کاندیداتوری کرده و حتی اخیراً سفرهای استانی خود را نیز آغاز کرده ‌است».

وی با اشاره به اینکه خاتمی با اعلام نامزدی و انجام سفرهای استانی برای خود در برابر ملت تعهد ایجاد کرده است، افزود: «خاتمی، با فرض اینکه میر حسین موسوی در عرصه انتخابات حاضر نخواهد شد، وارد این عرصه شد».

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: «هرچند که میرحسین موسوی، خاتمی و کروبی اکنون در این عرصه حاضر شده‌اند، منتهی حزب اعتدال و توسعه قبل از مطرح شدن این کاندیداها از روحانی برای حضور در عرصه دعوت کرده بود و وی نیز این دعوت را منوط به بررسی کرده است، چراکه علی‌رغم مفید دانستن تنوع کاندیداها، معتقد به حضور موثر در عرصه انتخابات است».

نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «حزب اعتدال و توسعه بر اساس تعهد حزبی و دعوتی که از روحانی داشته منتظر جواب وی است و اگر چهره توانا و قابل توجهی حتی در بین اصولگرایان باشد، حزب بر اساس توانایی‌های افراد از آنها حمایت خواهد کرد و بر همین اساس پس از اینکه مشخص شد چه کسانی از جریانات سیاسی کشور در عرصه انتخابات حضور پیدا می‌کنند، یک کاندیدا را انتخاب خواهیم کرد و نگاه جناحی نیز نخواهیم داشت». 

وی افزود: «به هر حال خاتمی‌ نیز با دستمایه وافری از محبوبیت، کروبی با کوله‌باری از تجربه از مجالس پیش و حتی قبل از انقلاب و کسانی مانند دکتر روحانی با دانش و توان مدیریتی بالا در صحنه هستند». 

نوبخت اظهار داشت: «از جمع اصولگرایان صحبت از حضور ولایتی و قالیباف در عرصه انتخابات است ولی باید دید چه کسانی در نهایت در این عرصه حضور پیدا می‌کنند که البته دعوت اولیه حزب اعتدال و توسعه از روحانی بوده است».

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: «در میان اصلاح طلبان خاتمی، کروبی و میرحسین موسوی در عرصه انتخابات حاضر هستند ولی اینکه نهایتاً حزب چه تصمیمی بگیرد فعلا مشخص نیست و در خصوص حضور میرحسین موسوی هم ما فرصتی در حزب برای بررسی حضور وی نداشته‌ایم لذا تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است».

نوبخت درباره زمان اعلام حضور روحانی اظهار داشت: «روحانی برای بررسی این موضوع وقت خواسته است ولی قطعاً همه به پختگی روحانی واقف هستند».
 
وی در پایان تاکید کرد: «با صراحت می‌گویم حزب اعتدال و توسعه همچنان بر اساس دعوتی که از دکتر روحانی کرده در انتظار وی می‌ماند و اینکه روحانی با چه مواضعی در عرصه حضور پیدا کند تصمیم خود وی خواهد بود».




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین