کد خبر: ۸۵۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۳

توصیه‌های جنتی به رانندگان و زنان در آستانه نوروز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله جنتی، با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و سال جدید گفت: «به هر حال، سال نو، مراسم، رفت و آمدها و شادمانی‌هایی دارد که منعی هم برای آن‌ها متصور نیست و اسلام هم مخالفتی با شادی مشروع ندارد بلکه آن را ترغیب هم می‌کند. در این ایام سفرهایی هست که موجب تنفس، تفریح و استراحت می‌شود و نظافت‌هایی هم صورت می‌گیرد که شادی‌آفرین است».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، جنتی که در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران سخن می‌گفت، تاکید کرد: «اما رعایت جهات گوناگون از جمله مقررات راهنمایی و رانندگی بسیار ضروری است. مسافران عزیز مراقب باشند جان خود و دیگران را تلف نکنند. با خستگی، بی‌خوابی و دلمشغولی رانندگی نکنند».

دبیر شورای نگهبان، افزود: «همچنین باید توجه داشته باشیم که دست به کارهای نامشروع نزنیم؛ چراکه حرام خدا همیشه حرام و حلال خدا همیشه حلال است و عید و عزا ندارد. سعی کنیم در خوراک، پوشاک و میهمانی‌ها از اسراف اجتناب کنیم و رعایت تعادل را داشته باشیم».

وی خاطرنشان کرد: «مراقب باشید گناه نکنید، موسیقی حرام گوش نکنید، چشم‌چرانی نکنید، زن‌ها با زیورآلات زننده مقابل چشم نامحرم حاضر نشوند و در کل امنیت اخلاقی را حفظ کنیم. حفظ امنیت اخلاقی صرفا وظیفه‌ نیروی انتظامی نیست، بلکه رسانه‌ها، مبلغان، علما و خطبا هم باید مردم را ترغیب به رعایت امنیت اخلاقی کنند».

وی با توصیه به رسیدگی به محرومان و شرکت در جشن نیکوکاری نیز، گفت: «محترمانه به محرومین رسیدگی کنید و آن‌ها را در شادی خود شریک کنید».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۳
0
0
کمی هم به [...] در کویت نصیحت کن !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۴
0
0
با سلام
اینجانب شخصا به صحبتهای تند و سیاسی اقای جنتی دید خوبی ندارم اما ایندفه ایشان صحبتهای خوبی کردند خواهشا اطلاع رسانی جهت دار نکنید خوب را بگویید خوب و بد را هم بد
ممنون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین