کد خبر: ۸۵۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۱

غبارروبی مزار هنرمندان در آستانه نوروز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم غبارروبی قطعه هنرمندان جمعه 23 اسفند با حضور قائم‌ مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان و مدیران شهری در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، مجید سرسنگی قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به حضور اهالی فرهنگ و هنر در قطعه هنرمندان به عنوان ادای دینی به از‌دست‌رفتگان عرصه فرهنگ و هنر گفت: «این عزیزان از‌دست‌رفته سال‌های سال موجب سربلندی ایرانی بزرگ و تمدن کهن ما در عرصه فرهنگ و هنر بودند».

او افزود: «خدا را شاکریم این توفیق نصیب ما شد که در آستانه سال جدید و بهار طبیعت لحظاتی را در کنار برجستگان هنر ایرانی اسلامی باشیم. سنت گرامیداشت یاد هنرمندان و اهل فرهنگ کاری پسندیده است که باید بین ما و بخصوص نسل جوان باقی بماند، زیرا بزرگداشت این عزیزان بزرگداشت فرهنگ و هنر کشور است».

سرسنگی افزود: «جای کسانی که سال‌ها در آسمان فرهنگ و هنر ایران درخشیدند و افتخار کسب کردند خالی است. ما در اینجا گرد هم آمدیم تا به عنوان یک قدم کوچک بزرگداشت این عزیزان را برگزار کنیم. این عزیزان بخش‌هایی از این کشورند و با اینکه از میان ما رخت بربسته‌اند، یاد و خاطره آنها در میان ما باقی خواهد ماند».

او ادامه داد: «اگر هنر ایرانی زبانزد جهانیان است و اگر ایران اسلامی را با فرهنگ و تمدن بزرگش در همه جای دنیا می‌شناسند به خاطر تلاش و ایستادگی هنرمندانی است که با همه نقصان‌ها مردانه ایستادند و افتخارات ارزنده کسب کردند».

این مدیر فرهنگی با اشاره به اینکه هنرمند مختص به یک جغرافیای خاص نیست تصریح کرد: «هنرمند متعلق به جامعه بشری است. به همین دلیل هنرمند در همه جوامع دارای اهمیت و ارزش بوده است. باید به خاطر داشت بزرگداشت‌ها نباید بعد از فوت و رحلت هنرمندان باشد و جامعه ما باید به یاد داشته باشد که از هنرمندان و اهل فرهنگ خود در زمان حیاتشان تقدیر کنند. هنرمند در عرصه خطیر گام می‌دارد. عرصه فرهنگ و هنر عرصه پرخطر و رسالتی خطیر است».

سرسنگی تشویق و حمایت از هنرمندان را در زمان حیاتشان با اهمیت دانست و اظهار داشت: «من از تمامی کسانی که دعوت ما و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری را پذیرفتند و بر سر مزار این هنرمندان بزرگ گرد هم آمدند تشکر می‌کنم. روح این هنرمندان عزیز در اینجا حاضر است و گام‌های شما با یاد و خاطره آنها عجین شده است».

در ادامه و بعد از اجرای گروه تواشیح لیله‌القدر، محمد سریر عضو هیئت مدیره خانه موسیقی ضمن یادآوری اینکه اختصاص قطعه‌ای برای هنرمندان و برگزاری بزرگداشت‌های مختلف امری مناسب است گفت: «کاروان هنری که برخی از آنها خفته‌اند آثارشان در بین ما پابرجا و زنده است. ما وامدار این بخش هستیم که آثار و میراث گذشتگان خود را حفظ کرده و به نسل بعد منتقل کردند و آثاری به جای گذاشتند که برای آیندگان و ایجاد تحولات فکری مناسب بسیار مفید است».

در پایان و بعد از شعرخوانی خلیل جوادی مراسم غبارروبی از قطعه هنرمندان با حضور قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین