کد خبر: ۸۵۹۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

مدودف: سازمان ملل نتوانست «نسل‌کشی» از سمت روسیه در جنگ را ثابت کند

رئیس‌جمهوری پیشین روسیه تاکید کرد که کمیسیون بین‌المللی سازمان ملل که به بررسی تخلفات در اوکراین می‌پردازد، شواهد کافی مبنی بر اینکه اقدامات ارتش روسیه در این کشور باید به عنوان «نسل‌کشی» شناخته شود، پیدا نکرد.
مدودف: سازمان ملل نتوانست «نسل‌کشی» از سمت روسیه در جنگ را ثابت کند
آفتاب‌‌نیوز :

«دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین روسیه که هم‌اکنون معاون شورای امنیت این کشور است، امروز سه‌شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: اریک موسی، رئیس کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق درباره اوکراین این مساله را عنوان کرد. در همین حال، او به «تعداد زیادی مورد جنایات جنگی» اشاره کرد که توسط کسی انجام شده، اما هیچکس نمی‌داند چه کسی.

مدودف نوشت: اگر اعضای این کمیسیون واقعا می‌خواهند نسل‌کشی و جنایات جنگی را در اوکراین بیابند، پس نباید رفتارشان مانند موش‌کور باشد. آنها باید پس از پاک کردن درست چشمانشان، به سادگی به سمت درست نگاه کنند؛ به سمت رژیم جنایتکار کی‌یف.

او افزود: کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی بیان می‌کند که «نسل‌کشی به معنای اعمالی است که به قصد نابودی کلی یا جزئی، یک گروه ملی، قومی، نژادی یا مذهبی انجام می‌شود.» این دقیقاً همان کاری است که رژیم کی‌یف از سال ۲۰۱۴ بدون توجه به تغییر اسامی شرکای این جنایت در راس آن انجام می‌دهد. به مدت هشت سال، جمعیت غیرنظامی دونباس هدف گلوله‌باران گسترده قرار گرفتند که در نتیجه آن زنان، کودکان و افراد مسن کشته شدند. قصد شروران کی‌یف برای کشتن ساکنان دونباس و ارتکاب جنایات جنگی آشکار است.

این سیاستمدار روس پرسید: این ریاکاران عضو این کمیسیون دیگر به چه مدارکی نیاز دارند؟

مدودف گفت: برای اینکه این شواهد را نبینید باید کاملا وجدان خود را از دست داده باشید و سعی کنید شواهدی پیدا کنید که ادعا می‌کند نسل‌کشی از سمت روسیه بوده است. این کنوانسیون همچنین بیان می‌کند که عاملان نسل‌کشی باید عادلانه مجازات شوند. حرامزاده‌های خوخول (به عنوان یک توهین قومی برای اوکراینی‌ها استفاده می‌شود)، که بابت کشتن غیرنظامیان در دونباس مقصر هستند، به خاطر هر کاری که انجام داده‌اند، مجازاتی شایسته دریافت خواهند کرد. به همین دلیل است که عملیات نظامی ویژه باید تا دستیابی کامل به اهداف آن ادامه یابد؛ تا پیروزی نهایی بر کسانی که هشت سال مردم خود را در معرض سوء استفاده و نابودی قرار دادند. و لعنت بر آنها باد، باشد که در جهنم بسوزند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین