انسیه خزعلی در این نامه آورده است: آموزش یکی از حقوق مصرح در اسناد بینالمللی از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر و سایر اسناد مورد تاکید سازمان ملل همچون میثاقین، کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان و اهداف توسعه پایدار بوده و بیم آن میرود که در پی اجرای ممنوعیت پوشش اسلامی، حق بر تحصیل زنان و دختران مسلمان را با چالش مواجه کند. این محدودیت، در تضاد با اصول فراگیری و دسترسی برابر به آموزش برای همه است.
خزعلی در ادامه آورده است: پوشش حجاب برای دختران نوعی ایمنی در برابر آزار و خشونت جنسی را به ارمغان میآورد. وفق تعالیم والای دین مبین اسلام، پوشیدن حجاب بهعنوان یک کد پوشش (dress code) برای احترام افزون به زنان و حمایت از سلامت آنان است. پوشش حجاب یک فرم اجتماعی است که به اذعان بسیاری از ادیان موجب حمایت از خانواده و حفظ آن از تزلزل و ناپایداری میگردد.
از منظر اسلام حجاب سازوکاری ایمن برای تسهیل حضور سالم زنان و دختران در همه عرصههای اجتماعی است. بسیاری از زنان مسلمان حجاب را بهعنوان نمادی از اقتدار و توانمندی و بهعنوان راهی برای اعمال اختیار بر جسم و هویت خود، انتخاب کردهاند. ممنوعیت حجاب، نهتنها آزادی فردی آنها را محدود میکند، بلکه عواقب زیانباری بر تمامیت جسمی و روانی آنها بهجای میگذارد.