کد خبر: ۸۶۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۱

طرح مساله هلوکاست از سوی آقاتهرانی در اجلاس جهانی بین‌المجالس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیات اعزامی جمهور اسلامی ایران به اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی، در كمیته حقوق بشر و دموكراسی این اجلاس پیشنهاد داد، یک هیات حقیقت یاب به كشورهایی نظیر افغانستان، عراق و فلسطین (غزه) اعزام و اطلاعات حاصله و تجزیه و تحلیل آن در اجلاسیه‌های بعدی اتحادیه بین المجالس ارائه شود.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس، "مرتضی آقا تهرانی" نماینده مجلس شورای اسلامی شركت كننده در یكصد و بیستمین اجلاس مجمع بین المجالس كه در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار می‌شود، پیرامون آزادی بیان و نقش پارلمان‌ها در آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات سخنرانی كرد.

آقاتهرانی در ابتدا با اشاره به فلسفه خلقت انسان و تاكید بر تفوق بعد معنوی انسان بر بعد مادی آن گفت: «به فرموده قرآن كریم روح خدا در كالبد انسان دمیده شده است و به همین سبب ارزش انسانی بستگی به روح او دارد و نه جسم او ولی متاسفانه بعد مادی انسان بیش از حد لزوم مورد توجه قرار گرفته است».

وی با اشاره به آیه شش سوره توبه قرآن كریم به بیان پیام‌های مستفاد از این آیه در خصوص تصریح بر حق دسترسی به اطلاعات و آزادی بیان پرداخت و اظهار داشت: «اصول آزادی بیان در تعقیب هدف حذف و از میان برداشتن جهالت و نادانی است».

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به توصیف آزادی بیان در عصر حاضر پرداخت و افزود: «اگر آزادی بیان وجود خارجی دارد پس چرا به عنوان مثال تحقیق در خصوص پاره‌ای از موضوعات نظیر هولوكاست جرم محسوب می‌شود»؟

عضو شورای اجرایی گروه بین المجالس كشورمان در ادامه گفت: «چرا امروزه به مانند دوران تاریک تمدن بشری محققان تحت تعقیب قرار گرفته و زندانی می‌شوند؟ تعقیب محققان و پژوهشگران توسط دولت‌هایشان به این بهانه در برخی از كشورهای توسعه یافته، بدون شك ننگی بر پیشانی بشریت است».

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: «چرا انتخابات در فلسطین كه منجر به قدرت رسیدن حماس شد توسط غرب مورد تردید قرار گرفت؟ در حالی كه ناظران خارجی بر آن انتخابات نظارت مستقیم داشته و صحت آن را مورد تایید قرار دادند».

آقا تهرانی افزود: «چرا فریاد هزاران زن و كودک در فلسطین، عراق، افغانستان و لبنان به گوش مردم جهان نمی‌رسد؟ چرا رسانه‌های خبری در غرب در این رابطه سكوت اختیار كرده‌اند»؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود پیشنهاداتی را در جهت مبارزه با انحصار در دنیای اطلاعات و ایجاد تغییر در وضعیت موجود به اجلاس ارائه داد كه مهمترین بخش آن اعزام یک هیات حقیقت یاب به كشورهایی نظیر افغانستان، عراق و فلسطین (غزه) و ارائه اطلاعات حاصله و تجزیه و تحلیل آن در اجلاسیه‌های بعدی اتحادیه بین المجالس می‌باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین