کد خبر: ۸۶۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۵

ادعای خنثی شدن قاچاق مواد سلاح‌های هسته‌ای به ایران در آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دفتر بازپرس قضایی «منهتن»، مدعی شد که موفق شده است نقشه‌ای را خنثی کند که طی آن قرار بوده با استفاده از بانک‌های نیویورک، مواد سلاح‌های هسته‌ای به ایران قاچاق شود!

به‌ گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، بر اساس این ادعا، یک چینی به بر پا ساختن شرکت‌هایی جهت سرپوش گذاشتن بر فروش این مواد هسته‌ای به دولت ایران، متهم شده است. 

مقامات، که قصد دارند گزارش 118 صفحه‌ای این اتهامات را امروز منتشر کنند می‌گویند بانک‌ها از ماهیت 58 معامله‌ای که در بین سال‌های 2006 و 2008 انجام شده است، اطلاعی نداشته‌اند. 

معاملات توسط چندین بانک نیویورک انجام شده است که پس از بر ملا شدن این نقشه، با بازجویان همکاری نموده‌اند. 

این منابع همچنین گفته‌اند: «آن‌ها قدم‌های دقیقی را برداشتند تا هویت ارسال کننده و همینطور دریافت‌کننده پنهان بماند». 

بر پایه این گزارش، مظنون که به نظر نمی‌رسد در آمریکا باشد، 4 شرکت جعلی بر پا کرده بود که از طریق آن‌ها ظاهراً با شش شرکت ایرانی تجارت داشته است. 

این گزارش بدون استناد به هیچ منبع مشخصی مدعی شده است که به نظر می‌رسد دریافت‌کننده‌ مواد هسته‌ای با وزارت دفاع ایران ارتباط داشته باشد! 

این ادعاها که طی سال‌های گذشته به کرات توسط رسانه‌های غربی منتشر شده‌ است در حالی مطرح می‌شود که مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها با قاطعیت هر گونه تلاش ایران برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد کرده و تأکید نموده‌اند که این جنگ‌افزارها در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین