کد خبر: ۸۶۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۲:۵۰

دادگاه رکسانا صابری به اتهام جاسوسی هفته آینده برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ معاون امنيت دادسراى عمومى و انقلاب تهران گفت: «پرونده ركسانا صابرى به اتهام اقدام عليه امنيت ملى از جمله جاسوسى و تبليغ عليه نظام با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شده است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، روزنامه ایران در شماره روز پنج‌شنبه خود با انتشار این خبر آورده است "قاضى حداد با بيان اين كه در حال حاضر پرونده اين متهم در يكى از شعبات دادگاه انقلاب در حال رسيدگى است"، افزوده: «ركسانا صابرى در پوشش خبرنگار و بدون مجوز خبرنگارى با ارتباط با افرادى در برخى مراكز دولتى، اطلاعات محرمانه‌اى را به دست مى‌آورد و آنها را به سرويس‌هاى اطلاعاتى امريكا مى‌داد». 

وى افزوده است: «همچنين يكى از افرادى كه اطلاعات را در اختيار صابرى قرار مى‌داد، دستگير شده است».

قاضى حداد با اشاره به اين كه ركسانا صابرى اوايل اين هفته با خانواده خود ملاقات كرده است، گفت: «مدارک جاسوسى اين متهم در پرونده موجود و وى تمام اتهامات را پذيرفته است». 

معاون امنيت دادسراى عمومى و انقلاب تهران با بيان اين كه رسانه‌هاى خارجى و امريكايى مدعى تابعيت امريكايى ركسانا صابرى هستند، افزود: «وى تابعيت، گذرنامه و شناسنامه ايرانى دارد و با مدارک ايرانى وارد كشور شده و لذا به اتهامات وى نيز در محاكم ايران رسيدگى مى‌شود».

وى افزوده: «دادگاه ركسانا صابرى، هفته آينده برگزار خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین