کد خبر: ۸۶۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۳

ادامه جنجال بر سر تعظیم اوباما مقابل پادشاه عربستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارشناسان آمریکایی در میزگرد فاکس‌نیوز تصریح کردند که باراک اوباما به خاطر تعظیم درمقابل پادشاه عربستان مجبور به دروغگویی شده است. 

جنجال بر سر تعظیم اوباما در برابر پادشاه عربستان [+]

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «شان هانیتی» کارشناس آمریکایی گفت: «تصاویر ویدئویی منتشر شده است که در آن رئیس جمهور آمریکا در حال تعظیم در مقابل پادشاه عربستان سعودی مشاهده می‌شود. البته دولت اوباما تعظیم در مقابل پادشاه سعودی را انکار کرده است».

«رجینا کالکاترا» (Calcaterra)، حقوقدان آمریکایی، در این خصوص گفت: «بی تردید باراک اوباما در این باره دروغ می‌گوید زیرا کاملاً مشخص است که وی در مقابل پادشاه سعودی تعظیم کرده است. دولت اوباما نیز در تلاش است این ماجرا را "لاپوشانی" کند. این اقدام رئیس جمهور آمریکا گاف بود».

«شان هانیتی»، در ادامه گفت: «چرا اوباما با انکارکاری که کرده است به شعور آمریکایی ها توهین می‌کند. وقتی وی این کارش را انکار می‌کند مردم آمریکا را ناراحت می‌کند».

«رجینا کالکاترا»، در ادامه افزود: «علت اینکه باراک اوباما تعظیم در مقابل پادشاه عربستان سعودی را انکار می‌کند این است که می‌خواهد از انتقادهای محافظه کاران آمریکا در امان باشد. وی نمی‌خواهد منتقدانش بگویند او به خاطر نزدیک شدن به مسلمانان حاضر شده است چنین کاری را انجام بدهد. آمریکا فقط ده درصد نفت مورد نیازش را از عربستان سعودی تامین می‌کند و چندان به نفت این کشور وابسته نیست».

«تاگ رامنی»، کارشناس آمریکایی، در ادامه این گفتگو افزود: «اینکه باراک اوباما درمقابل پادشاه سعودی تعظیم کرده باشد چندان مهم نیست. مشکل اساسی این است که رئیس جمهور آمریکا پس از این کارش به مردم کشورش دروغ می‌گوید. وی می‌تواند به راحتی به مردم آمریکا بگوید اشتباه کرده است».

«رجینا کالکاترا» در ادامه این گفتگو افزود: «آمریکا روابط خوبی با عربستان دارد و درواقع از نظر اقتصادی به داشتن چنین روابطی نیازمند است چراکه عربستان یکی از منابع تامین کننده نفت آمریکا به شمار می‌رود. از نظر ژئوپلیتیک نیز روابط آمریکا با عربستان سعودی حائز اهمیت است زیرا این کشور با عراق همسایه است و با ایران نیز در یک آب‌راه مرز مشترک دارد. عربستان سعودی به افغانستان نیز نزدیک است. این مسائل نیز سبب مهم شدن روابط آمریکا باعربستان سعودی شده است».

«ریچارد پِتی»، در ادامه این گفتگو افزود: «آمریکا باید با کشورهای مختلف جهان رابطه داشته باشد اما مشکل اینجا است که نباید این روابط با کرنش در مقابل این کشورها و عذرخواهی از آنها همراه باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
0
0
امریکاییها باید نظر بدهند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین