کد خبر: ۸۶۶۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱

رئیسی: اقدام قاطع و فوری کشور‌های اسلامی برای توقف ماشین کشتار صهیونیستی ضروری است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حمایت نامحدود کشور‌های غربی و به‌ویژه آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها شرایط را بیش از پیش پیچیده و وخیم کرده است، اقدام قاطع و فوری کشور‌های اسلامی و آزادگان جهان را برای توقف ماشین کشتار صهیونیستی ضروری دانست.
رئیسی: اقدام قاطع و فوری کشور‌های اسلامی برای توقف ماشین کشتار صهیونیستی ضروری است
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با هیثم بن طارق، سلطان عمان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر توسعه روابط، تقویت حسن همجواری و ارتقای اعتماد بین دو کشور تاکید دارد، از نقش‌آفرینی سازنده مسقط در حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد.

رئیس جمهور در ادامه عملیات خودجوش و مبتکرانه طوفان‌الاقصی را شمشیری توصیف کرد که پس از تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر از غلاف بیرون آمده و محاسبات صهیونیستی- غربی را بهم ریخت.

رئیسی اضافه کرد: امروز رژیم صهیونیستی و متحدان آن، با استمرار قطع آب و برق و ممانعت از ورود دارو و غذا به‌دنبال قتل‌عام دسته‌جمعی در غزه و تحمیل کوچ دسته جمعی مردم از خانه و کاشانه خود هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حمایت نامحدود کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها شرایط را بیش از پیش پیچیده و وخیم کرده است، اقدام قاطع و فوری کشورهای اسلامی و آزادگان جهان را برای توقف ماشین کشتار صهیونیستی ضروری دانست.

رئیسی تاکید کرد: بررسی وضعیت وخیم فعلی در غزه باید به سرعت در دستور کار سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و بقیه مجامع بین‌المللی قرار گیرد.

طارق نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: نباید اجازه دهیم یک‌بار دیگر سیاست کوچاندن مردم مظلوم فلسطین و تحمیل آوارگی به آنان اتفاق بیفتد.

سلطان عمان با تایید نظر رئیس جمهور ایران مبنی بر توان و ظرفیت امت اسلامی برای توقف روند ظلم و تجاورز جاری در غزه، خاطرنشان کرد: ما با همه طرف‌هایی که می‌توانند در توقف این جنایات موثر و نقش‌آفرین باشند در تماس هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین