کد خبر: ۸۶۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۶

احمدی‌نژاد: لازم باشد برای مسکن خط اعتباری جدیدی در نظر گرفته می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس جمهور مسكن را محل آرامش و بستر رشد و تعالی فرزندان و خانواده دانست و تصریح كرد: «مساله مسكن شهری و روستایی باید به سرعت و با دخالت دولت به نقطه روشن و آرامش بخش برسد». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد صبح امروز در دیدار اعضای شورای مركزی و مسوولان بنیاد مسكن انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه بدون حضور و دخالت دولت موضوع مسكن به سرانجام نمی‌رسد و آثار فرهنگی را نخواهد داشت، اظهارداشت: «نوسانات شدید قیمت مسكن كه ناشی از سپردن و رها كردن بازار به دست بازار است صدمات فراوانی را به مردم وارد كرده و می‌كند».
 
رییس جمهور با بیان اینكه دولت باید به گونه‌ای دخالت كند كه هر خانواده با هزینه مناسب صاحب مسكن شود، تاكید كرد: «همه باید متمركز شوند تا مردم صاحب خانه شوند و نقش بنیاد مسكن به عنوان نهادی عملیاتی، مردمی و انقلابی، در تحقق این هدف بسیار مهم است».
 
دكتر احمدی نژاد بخش مسكن را نیازمند انسان‌های عالم، توانمند، انقلابی و سریع برای دریافت و اعمال تحولات برشمرد و گفت: «بنیاد مسكن انقلاب اسلامی ظرفیت طراحی‌های جدید و پذیرش مسوولیت‌های سنگین و كارهای بزرگ و انعطاف لازم برای پذیرش تغییرات را دارد». 

رییس جمهور با بیان اینكه كارهای انقلابی برای موفق بودن به مشاركت مردم نیاز دارد، خاطرنشان كرد: «بنیاد مسكن امروز با مشاركت مردم سالانه 200 هزار مسكن روستایی می‌سازد و اجرای طرح مسكن روستایی همه را امیدوار و متوقع كرده است كه تامین مسكن مردم با ظرفیت بیشتر و سریعتر انجام شود». 

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه از الگوی بنیاد مسكن در تامین مسكن روستایی باید در شهرها نیز استفاده كرد، گفت: «بنیاد مسكن می‌تواند با تدوین روش‌ها و راهكارها الگوی خوب برای ایران و همه جهان ارایه كند». 

رییس جمهور با بیان اینكه در ساخت مسكن باید از میزان تقاضا جلو بود زیرا تقاضاهای معوقه نیز وجود دارد، اظهارداشت: «مسایل بانكی حل می‌شود و اگر لازم باشد خط اعتباری جداگانه تعریف می‌شود زیرا اگر خانواده مسكن داشته باشد و هر شرایط اقتصادی اتفاق بیفتد؛ خانواده از نوسانات عبور می‌كند». 

احمدی نژاد توجه و رعایت افزایش سرعت و كیفیت و كاهش هزینه را در ساخت مسكن مهم ارزیابی و تصریح كرد: «باید ضمن حفظ اصول معماری ایرانی و اسلامی از روش‌های نوین استفاده كرد تا مردم از رفاه بیشتری برخوردار باشند».
 
رییس جمهور با اشاره به اینكه در ورود فناوری به بخش مسكن باید مراقب اشتغال این بخش بود، گفت: «آموزش و احداث قطعات باید دنبال شود و برای كیفیت و استحكام، استفاده بهینه از مصالح و حفظ انرژی مهم است». 

احمدی نژاد با بیان اینكه روستاها مدیریت واحد و منسجم ندارد و مدیریت روستایی ساماندهی نشده است، خاطرنشان كرد: «شاید بنیاد مسكن بتواند به عنوان متولی مدیریت اجرایی روستاها و در جهت ساماندهی زندگی مردم اقدام كند».
 
رییس جمهور با قدردانی از حركت شتابان مسوولان و دست اندركاران بنیاد مسكن انقلاب اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر، اظهار داشت: «بنیاد مسكن یک مولود مبارک است كه با نگاه بلند و عمیق و مردمی امام راحل پایه‌گذاری شده است و در طول 30 سال خدمات بسیار ارزشمند داشته است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین