کد خبر: ۸۶۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۷

کروبی: روحانیون سطح بالا اشتباه می‌کنند، ‌روحانی ساده در خیابان ناسزا می‌شنود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مهدی کروبی امروز طی سخنانی در جمع طلاب و روحانیون استان قزوین تاکید کرد: «خدای ناکرده از مسیری که اسلام، مردم و امام از روحانیت خواسته است منحرف شویم ضربه‌ای جبران ناپذیر به اسلام وارد خواهد آمد».  

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اعتماد ملی،‌ کاندیدای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ابتدای سخنان خود به مبارزه و مجاهدت روحانیون و در راس آن حرکت امام (ره) اشاره کرد و گفت: «تشکیل حکومت جهت پیاده کردن قوانین اسلام و ارائه الگویی از حاکمیت اسلام آرزوی علمایی بود که همواره در جنبش‌ها و تحرکات پیش‌گام بودند».

وی اظهار داشت: «این افتخاری است برای ما که حکومتمان دینی و بر مبنای ولایت فقیه است و تمام ارکان و نهادهای آن متکی به دین هستند».

رئیس مجلس اصلاحات در ادامه افزود: «اگر عمل روحانیت صحیح باشد بزرگترین خدمت را به اسلام کرده‌ایم. اگر روحانیون روحیه‌ی مردمی خود را حفظ کنند و جهت آزادی و عدالت مردم تلاش کنند نزدیکترین کارها به پروردگار را انجام داده‌ایم زیرا خدمتگزاران از اولیای خدا هستند».

کروبی در ادامه سخنان خود در جمع طلاب و علمای قزوین افزود: «اگر خدای ناکرده از مسیری که اسلام، مردم و امام از روحانیت خواسته است منحرف شویم ضربه‌ای جبران ناپذیر به اسلام وارد خواهد آمد».

وی تاکید کرد:‌ «هنگامی که در کشورهای دیگر اشتباهی رخ دهد می‌گویند ایراد از کار فلان حزب یا گروه است. اما اگر در اینجا اشتباهی رخ دهد می‌گویند ایراد از اسلام است و خدای ناکرده ضربه‌ای جبران ناپذیر بر پیکره‌ی دین وارد می‌آید».

دبیر کل حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: «روحانیت با سال‌ها تحمل زندان، شکنجه، مبارزه و صبر دین خدا را حفظ کرد و از سختی‌های فراوان عبور کرد و اعتباری عظیم در بین مردم کسب کرد. امام(ره)نیز با استفاده از سرمایه اسلام و اعتبار روحانیت انقلاب را به پیروزی رساند و البته بر آن سرمایه نیز افزود. اکنون ما نیز به عنوان روحانیون باید تلاش کنیم تا براین سرمایه بیافزاییم نه اینکه تنها از این ذخیره خرج کنیم».

کروبی در ادامه افزود: «امروز روحانیت در راس امور است، اگر خوب عمل کنیم مایه آبرو است ولی اگر اشتباهی انجام دهیم جبران آن بسیار دشوار است».

کروبی تاکید کرد: «سخنانم البته بیشتر ناظر به روحانیون در سطح بالاست زیرا در اکثر اوقات مسئولان اشتباهاتی را انجام می‌دهند ولی روحانیون ساده‌ای که در کوچه و خیابان می‌گذرند ناسزا می‌شنوند».

رئیس مجلس ششم افزود: «جمهوری اسلامی استمرار دارد و شعاع آن روز‌به‌روز بیشتر شده است و اگر اکنون شاهد کینه‌توزی‌های دشمنان هستیم به خاطر استقلال و پیشرفت‌ها است».

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از روحانیون جوان خواست تا با زمان پیش بروند و با منطق و زبان جدید دنیا سخن بگویند.

کروبی همچنین به ویژگی‌های قزوین اشاره کرد و گفت: «یکی از شهرهایی که در زمان مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی تعداد زیادی زندانی سیاسی داشته است قزوین بود که اکثراً نیز از بچه‌های مسلمان بودند».

دبیر کل حزب اعتماد ملی به انتخابات آتی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: «هر جریان و تفکری و هر کسی که به اسلام و آرمان های انقلاب و امام (ره)‌معتقد است باید تلاش کند تا به یاری خدا انتخابات پرشوری داشته باشیم». 

گفتنی است، هنگامی که مهدی کروبی در حال سخنرانی در جمع طلاب و روحانیون استان قزوین در مسجد شیخ‌الاسلام بود، برق مسجد توسط یک ناشناس قطع شد. 

این اتفاق در دقایق پایانی سخنرانی کروبی در هنگامی صورت گرفت که وی قصد داشت درباره انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
همون بهتر که قطع شد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین