کد خبر: ۸۶۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۳:۲۷

وزیر اقتصاد: دولت سال گذشته نظم و انظباط داشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور اقتصادی و دارایی معتقد است دولت سال گذشته نظم و انسجام مدیریتی را بیش از پیش در اختیار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب شمس‌الدین حسینی که در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک ملی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: «با وجود مشکلات فراوان این توفیق حاصل که بودجه کشور را به نحو مطلوبی اجرا کنیم». 

حسینی درحالی درباره اجرایی شدن 90 درصد بودجه مصوب کشور با در سال گذشته سخن می‌گفت که دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه 86 پرده از 54 درصد تخلف دولت از قانون بودجه این سال برداشته است. دیوان محاسبات همچنین در بهمن‌ماه سال گذشته از بیش از 2000 تخلف در اجرای قانون بودجه سال 85 خبر داده بود.

حسینی همچنین اظهار داشت: «تمام پیش‌بینی‌های مالی کشور محقق شده و توانستیم با همفکری و همکاری فعالان اقتصادی کشور بدون کوچکترین فشاری بالغ بر 110 درصد عدد پیش‌بینی شده را در رقم مالیاتی کشور وصول کنیم».

به گفته وی با توجه به انضباط پولی که سال گذشته در پیش گرفته شد، رشد نقدینگی به حدود 16 درصد رسیده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با بیان اینکه دربحث هزینه‌ها و در درآمدهای مالیاتی کنترل‌های لازم صورت گرفته است افزود: «خوشبختانه تورم به عنوان مشکل اصلی کشور روند کاهشی داشته چنانچه که نرخ رشد قیمت‌ها به کمتر از 18 درصد رسید».

به اعتقاد حسینی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تورم در سال جاری روند کاهشی پیدا می‌کند و اقتصاد کشور در مسیر استحکام بیشتر قدم برمی‌دارد.

حسینی با اشاره به برنامه طرح تحول اقتصادی در بخش‌های مالیاتی، گمرک، توزیع و یارانه‌ها گفت: «با توجه به اهمیت بحث بودجه در همان ابتدای سال ستادی را تحت عنوان ستاد اجرای بودجه در وزارت اقتصاد تشکیل داده‌ایم که در حال حاضر در حال فعالیت است».

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در زمینه سرنوشت هدفمند کردن یارانه‌ها توضیح داد: «لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها حتما در مجلس تصویب و اجرایی خواهد شد».

او همچنین درباره اعتراضات برخی از نمایندگان مجلس در خصوص تاسیس بانک ایران و اروپا بدون مجوز مجلس اظهار داشت: «رییس کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح لازم را در این خصوص دادند و عنوان کردند تاسیس بانک نیاز به مجوز قانونی مجلس ندارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
انضباط نه انظباط!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین