کد خبر: ۸۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۱:۱۶

قیمت و اجاره مسکن در گزارش مرکز آمار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرکز آمار ایران در گزارشی به بررسی قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران پرداخت.

به گزارش گروه اقتصاد و صنعت آفتاب، طرح آمارگیری از قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران با هدف برآورد متوسط قیمت خرید و فروش قطعی یک مترمربع زیربنای واحدهای مسکونی و نیز برآورد متوسط اجاره بهای یک متر مربع زیربنای مسکونی در سطح هر یک از مناطق 22 گانه شهر تهران در هر یک از فصول سال، تهیه و در زمستان سال گذشته برای گردآوری اطلاعات فصل پاییز به اجرا گذاشته شد.

براساس گزارش مرکز آمار، شیوه آمارگیری در این طرح نمونه‌گیری است که مأموران آمارگیر با مراجعه به بنگاه‌های معاملات ملکی به ثبت برخی مشخصات مربوط به معاملات قطعی خرید و فروش و اجاره واحدها یا محل‌های مسکونی در پرسشنامه‌های طرح می‌پردازند.

بر اساس نتایج این طرح؛ متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 16400 هزار ریال بوده است.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی در شهر تهران 18354 هزار ریال بوده است که نسبت به دوره قبل (فصل تابستان) 8 و 9 دهم درصد کاهش داشته است.

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران 69624 ریال بوده است که نسبت به دوره قبل (فصل تابستان) 4 و 4 دهم درصد کاهش داشته است.

بر اساس نتایج این طرح، در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده 42776 هزار ریال در منطقه 1 و کمترین آن 10125 هزار ریال در منطقه 17 بوده است.

همچنین در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده، 115322 ریال در منطقه 3 و کمترین آن 42756 ریال در منطقه 19 بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
0
0
پیش بینی قیمت مسکن درسال 88و بعد انتخابات گران می شود بهتراست از حالا فکری کنند اگر ......!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین